اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

بیکاری جوانان را از طریق کارآفرینی حل می‌کنیم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: بیکاری جوانان را از طریق کارآفرینی حل می‌کنیم.

بیکاری جوانان را از طریق کارآفرینی حل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دانشجویی که پرسید با توجه به اینکه زمان تبلیغ انتخابات آغاز نشده است و تبلیغ تخلف محسوب می‌شود، اظهار کرد: به علت زمان کم تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و فقط 22 روز فرصت تبلیغ وجود دارد تخلف محسوب نمی‌شود و کاندیداها می‌توانند به تبلیغات غیر رسمی بپردازند.

وی در پاسخ سوال دیگری درباره مسئله گرانی و بیکاری جوانان و عدالت داشتن درباره همه استان‌ها گفت: مسئله گرانی در چند عامل اثر دارد و مانند اژدهای چند سر است و اگر یک سر آن کنترل شود سر دیگر از کنترل خارج می‌شود.

رضایی در مسئله بیکاری ادامه داد: امروز امکانات و مزیت‌های فراوان در شهرهای مختلف وجود دارد و چون دولت به فکر اقتصاد دولت است نه اقتصاد مردم، این مزیت‌ها استفاده نمی‌شود.

وی درباره مسئله عدالت شهرها بیان کرد: عدالت زمانی در کشور عملی می‌شود که هر کسی در کشور در جای خود قرار گیرد و امروزه کسانی هستند که در جای خود قرار ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که مطرح کرد که آیا جایگاه رئیس جمهوری دارای اختیارات کافی است و یا باید زیر نظر رهبری باشد، بیان کرد: همه باید به طرف اهداف ملی و اهداف نظام پیش روند و تعامل و گفت‌و‌گو بیشتر مسائل را حل می‌کند.

وی افزود: مشکل کشورمان این است که تحمل‌پذیری و گفت‌وگو در کشور وجود ندارد و باید سعی شود میزهای گفت‌وگو در همه ابعاد سیاسی و فرهنگی و غیره به وجود آید.

وی در پاسخ یکی از دانشجویان درباره بهبود وضع دانشگاه‌ها از نظر بالا بردن سطح آموزش گفت: بسیاری از واحدهای درسی دانشگاه‌ها اضافی است و باید بازنگری جدی در این زمینه صورت گیرد و ذهن دانشجو بمباران مسائل نشود.

رضایی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ایالتی کردن کشور ایران اظهار داشت: تا قبل از رضاشاه کشور ایران ایالتی بود و همه کشورهای پیشرفته دنیا فدرال هستند.

وی ادامه داد: در این زمینه طرحی آماده است که هر استان به یک قطب مهم تاثیر‌گذار تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ دانشجوی دیگری مبنی بر ایالتی کردن استان‌ها گفت: ترکها، کردها، عرب‌ها و لرها همه بهترین قوم‌های ایران هستند با اینکه به صورت ایالتی زندگی می‌کردند ولی هیچگاه از هم جدا نبودند.

وی ادامه داد: آذری‌ها در مقابل ترکان عثمانی مقاومت کردند، هیچ قومی مانند آذری‌ها در مقابل عثمانی‌ها مقاومت نکردند و ایالت‌هایی که در برنامه است اقتصادی و در مسائل کشاورزی صنعت سلامت علم و فناوری است.

انتهای پیام/2308‌/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول