اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

بازتوانی 220 زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی

معاون اجتماعی اداره بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان در حوزه اجتماعی یک‌هزار و 730 نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش هستند، گفت: در سال گذشته 220 زن سرپرست خانوار بازتوان و از چرخه حمایت‌های سازمان بهزیستی خارج شدند.

بازتوانی 220 زن سرپرست خانوار در خراسان جنوبی

علی عرب‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با اورژانس اجتماعی اظهار داشت: مراکز اورژانس اجتماعی مراکزی هستند که به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی، حقوقی و غیره ارائه و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در خراسان جنوبی در سال 86 راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی شهرهای نهبندان، حاجی‌آباد، قاین، فردوس، بیرجند، بشرویه، سرایان و طبس را زیر پوشش دارد.

معاون اجتماعی اداره بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف این مرکز افزود: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب اجتماعی از اهداف این مراکز است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه خدمات این اورژانس در سه سطح انجام می‌شود، ابراز داشت: به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی در سطح سه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری ارائه می‌شود و در سطح دو علاوه بر خدمات سرپایی و مشاوره‌ای طی حکم موقت خوابگاه نیز ارائه می‌شود و در سطح یک علاوه بر مجموع خدماتی که در سطح دو و سه ارائه می‌شود خدمات خاصی شامل مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی، مداخله در بحران طلاق، بازپروری زنان ویژه در بیرجند، مرکز کودکان بی‌سرپرست و قرنطینه می‌شود.

در حوزه اجتماعی بهزیستی 1370 زن سرپرست خانوار زیر پوشش هستند

وی مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را به عنوان مادر تمام مراکز دفتر آسیب‌دیدگان برشمرد و گفت: این مرکز خدمات مداخله‌ای حضوری و رایگان به تمام افراد و اقشار آسیب دیده اجتماعی ارائه می‌دهد.

معاون اجتماعی اداره بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سطح استان در حوزه اجتماعی یک‌هزار و 730 نفر زن سرپرست خانوار زیر پوشش هستند.

عرب‌نژاد میزان مستمری پرداختی به زنان سرپرست خانوار را ماهانه 45 هزار تومان تا 75 هزار تومان برشمرد و اضافه کرد: این تفاوت مربوط به بعد خانوار است.

وی در ارتباط با خدمات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اذعان داشت: خدمات توانمندسازی شامل مسکن و ودیعه مسکن، سرمایه کارو  حرفه آموزی، ایجاد گروه‌های همیار زنان، خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، خدمات اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، هزینه تحصیل سرپرست خانوار و فرزندانشان و پرداخت شهریه دانشجویان این خانواده‌ها می‌شود.

تسهیلات مشاغل خانگی بستگی به نوع طرح متفاوت است معاون اجتماعی بهزیستی اداره خراسان جنوبی توزیع شیرخشک و هزینه درمان و پرداخت کمک هزینه نگهداری سه قلو‌ها برای همه افراد نیازمند را از دیگر خدمات توانمندسازی اقشار نیازمند برشمرد.

عرب‌نژاد در ارتباط با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار در حوزه اجتماعی افزود: این تسهیلات از یک‌میلیون تومان تا 5 میلیون تومان است که بستگی به نوع طرح تامین اعتبار شده دارد.

وی از تشکیل دو گروه‌ همیار زنان در قاین و بیرجند خبر داد و تصریح کرد: اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه هدف سازمان از ایجاد این گروه‌ها است.

طی سال گذشته 11 گروه همیار مورد حمایت مالی بهزیستی قرار گرفتند

معاون اجتماعی اداره بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 11 گروه همیار مورد حمایت مالی 330 میلیون ریالی بهزیستی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: برای تشکیل دو گروه همیار زنان در قاین و بیرجند مبلغ 430 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 37 گروه همیار در سطح استان فعال هستند، اذعان داشت: در سال گذشته 220 نفر از زنان سرپرست خانوار در حوزه اجتماعی بازتوان و از چرخه حمایت‌های سازمان خارج شدند پشت نوبت‌ها به چرخه حمایت اضافه شدند.

انتهای پیام/69008/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول