اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

حمایت بهزیستی از 3500 معلول ذهنی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: 3 هزار و 564 معلول ذهنی خراسان‌جنوبی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

حمایت بهزیستی از 3500 معلول ذهنی خراسان‌جنوبی

محمدحسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: 12 هزار و 935 توان‌خواه زیر پوشش خدمات مستمر و غیرمستمر این سازمان قرار دارند و در واحدهای مددکاری توانبخشی شهرستان‌های تابعه دارای پرونده مددکاری هستند.

وی، خدمات غیرمستمر به معلولان را شامل کمک‌هزینه دانش‌آموزان معلول، شهریه دانشجویی دانشجویان، کمک هزینه درمان، مناسب‌سازی خودرو و محیط زندگی معلولان، کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه معلولان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی، تأمین وسایل کمک توانبخشی، بهداشتی، درمانی و مصرفی، کمک موردی نیازهای خاص افراد معلول، حق بیمه سهم کارفرمایی، حق بیمه خویش‌فرمایی، بهره‌مندی از خدمات مراکز روزانه و شبانه‌روزی، مراقبت در منزل اعم از بیماران روانی، ذهنی، جسمی حرکتی و سالمندان و پرداخت وام اشتغال را از دیگر خدمات غیرمستمر به معلولان عنوان کرد.

اکبری‌مطلق، پرداخت کمک هزینه ماهانه خدمات توانبخشی حمایتی، ارائه خدمات توانبخشی آموزشی و نگهداری، پرداخت حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی و خدمات بیمه‌ای را از خدمات مستمر در نظر گرفته شده به معلولان دانست.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان از 264 سالمند حمایت می‌کند، افزود: این سازمان 3 هزار و 564 معلول ذهنی در سطح استان را زیر پوشش دارد و از آنها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/690014/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول