اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

بیش از 2 هزار معلول خراسان جنوبی مستمری می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ماهانه به 2 هزار و 863 نفر از معلولان با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید مستمری پرداخت می‌شود.

بیش از 2 هزار معلول خراسان جنوبی مستمری می‌گیرند

محمدحسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با خدمات بهزیستی به معلولان اظهار کرد: معلولان هر جامعه چشم بینای آنها هستند بدین تعبیر که حکمت و مصلحت الهی در ظرفیت وجودی آنها به عنوان موجودی با عزت و با ظرفیت تحمل مصائب متجلی شده است.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به معلولان زیرپوشش این سازمان افزود: در حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ماهانه به 2 هزار و 863 نفر از معلولان با درجه معلولیت شدید و خیلی شدید مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه به معلولان زیرپوشش این سازمان کمک‌های موردی نیز داده می‌شود، تصریح کرد: به 429 نفر از معلولان کمک‌های موردی شامل درمان، ایاب و ذهاب و کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: همچنین تاکنون به 114 نفر از معلولان نیازمند کمک هزینه شهریه دانشجویی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی یک‌هزار و 455 دانش‌آموز معلول مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش‌آموزان معلول رسیدن به سازگاری شخصی، کفایت اجتماعی و خودکفایی اقتصادی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد دانش‌آموز معلول زیرپوشش 900 نفر در دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی، 355 نفر راهنمایی و 200 نفر در دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

اکبری‌مطلق خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 114 دانشجوی معلول زیرپوشش بهزیستی استان قرار گرفته‌اند.

وی از زیرپوشش قرار دادن 3 هزار و 313 معلول جسمی و حرکتی بهزیستی استان خبر داد و یادآور شد: بیشترین معلولان جسمی و حرکتی مربوط به شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام/690014/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول