اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح نخستین مرکز شلتر ترک اعتیاد در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: نخستین مرکز شلتر ترک اعتیاد در خراسان جنوبی افتتاح شده که این مرکز سبب شده که تعدادی از معتادان بهبود پیدا کنند.

افتتاح نخستین مرکز شلتر ترک اعتیاد در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین اکبری‌مطلق صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در بیرجند در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: روند رو به رشد مراجعان به کلینیک‌های ترک اعتیاد اشاره به این دارد که فضای عمومی جامعه در حال خوب شدن است.

وی ادامه داد: نخستین شلتر ترک اعتیاد در خراسان جنوبی افتتاح شده که این مرکز سبب شده که تعدادی از معتادان بهبود پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: یکی از دلایل مهم آسیب‌های اجتماعی شاید کم اطلاعاتی مردم از پیچیدگی مواد مخدر در قالب‌های مختلف است که از درون مرزها و برون مرزها وارد کشور شده است.

اکبری‌مطلق در ارتباط با معتاد شدن افراد اضافه کرد: زمینه‌‌های مختلف شامل داروی لاغری برای زنان، قرص‌های جویدنی برای دبستانی‌ها و اینکه مادر و پدر اعتماد بیش از حد از جوانان دارند سبب گرایش افراد به سمت آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: اگر وجهه معنوی جامعه ارتقا پیدا کند و مردم در راستای تنگناهای آسیب‌های اجتماعی آگاه‌سازی شوند ضریب آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: تعداد کلینیک‌ها در خراسان جنوبی نسبت به سال 86 درصد رشد داشته و تعداد متقاضیان برای ایجاد کلینیک‌ها زیاد است، ولی این روند رو به رشد مراجعان دلیل این نیست که تعداد معتادان زیاد شده بلکه مردم متنبه شدند.

اکبری‌مطلق در ارتباط با اینکه خراسان جنوبی یک استان مرزی کشور است، متذکر شد: خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و این امر برای استان هم یک فرصت و هم یک تهدید تلقی شده که سبب دسترسی آسان به مواد مخدر و همچنین توسعه عمرانی شده است. 

وی خاطر نشان کرد: پزشک‌های زیادی تقاضای گرفتن مجوز برای ثبت مراکز ترک اعتیاد در خراسان جنوبی را دارند که این مجوزها دائمی نیستند و این تعداد دوره یک ماهه اعتیاد را دیده‌اند.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول