اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

بهبود 1000 معتاد در مراکز درمان بهزیستی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال تعداد یک‌هزار نفر معتاد در مراکز تحت درمان بهزیستی بهبود یافته‌اند.

بهبود 1000 معتاد در مراکز درمان بهزیستی خراسان‌جنوبی

محمدحسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اشتغال معتادان درمان شده اظهار کرد: تعداد 27 نفر در سال جاری از اعتبارات بیمه کارفرمایی استفاده کرده‌اند.

وی، تسهیلات ارائه شده به معتادان برای اشتغال آنان را در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی دانست و ادامه داد: سازمان بهزیستی به معتادان درمان شده تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی با سود چهار درصد پنج ساله پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: علاوه بر این پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای آنان نیز جزء تسهیلات است.

اکبری‌مطلق، پیگیری مددکاران مراکز درمان و کنترل پس از ترخیص، تشکیل پرونده مددجویی و پیگیری ثبت‌نام در سامانه‌های اشتغال و مسکن و طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته را از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی برای جلوگیری از بازگشت معتادان درمان شده به اعتیاد عنوان کرد.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار طرح توانمندسازی معتادان بهبود یافته برای 45 نفر در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در ارتباط با تعداد معتادان درمان شده در استان گفت: با توجه به اینکه مراکز درمانی متنوع است هزینه‌های درمان نیز با نوع مرکز و مدت درمان مرتبط است و میزان هزینه‌ها متفاوت است.   

اکبری‌مطلق تصریح کرد: در حال حاضر یک مرکز غیردولتی بستری معتادان با ظرفیت 36 نفر، یک مرکز دولتی با ظرفیت 51 نفر و 15 مرکز سرپایی معتادان با ظرفیت 590 نفر در استان فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین چهار مرکز غیردولتی گذری معتادان با ظرفیت یک‌هزار و 85 نفر، چهار مرکز غیردولتی اقامتی میان مدت با ظرفیت 275 نفر و یک مرکز سرپناه شبانه‌روزی با ظرفیت 25 نفر نیز در استان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/69002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول