اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی:

طرح محب با جدیت بیشتری در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن خراسان‌جنوبی طرح محب از این پس با جدیت بیشتری در این استان اجرایی می‌شود.

طرح محب با جدیت بیشتری در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود

به گزاری خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق عصر امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طرح محب طرحی است که خدمات مشاوره و حمایت‌های روانی و اجتماعی را در بلایا به آسیب‌دیدگان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: طرح محب یکی از طرح‌های دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی است که با هدف کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از بلایای طبیعی در استان در حال اجرا است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی یادآور شد: یکی از رویکرد‌های مهم در اجرای برنامه‌های حمایت روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی رویکرد اجتماع‌محور است که به آموزش و نوسازی ساختار تأکید فراوان دارد.

اکبری‌مطلق تصریح کرد: طرح محب با رویکرد اجتماع‌محور تلاش می‌کند با ارائه آموزش و آگاهی‌های لازم به مردم و تشویق آنها به تشکیل گروه‌هایی با استفاده از توانایی‌های محلی نیز آنان را در برابر عوارض پس از حادثه به ویژه بحران‌های روحی، روانی و اجتماعی آن ایمن کند.

وی افزود: بهزیستی خراسان‌جنوبی بعد از زلزله زهان با استقرار پایگاه‌های طرح محب در روستاهای زلزله‌زده خدمات لازم را به آسیب‌دیدگان ارائه داد که نقش مهمی در کاهش آسیب داشته است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان اظهار کرد: از این پس طرح محب با جدیت بیشتری در این استان اجرایی ‌می‌شود.

اکبری‌مطلق به اجرای این طرح در روستاهای زلزله‌زده منطقه زهان اشاره کرد و گفت: طرح محب با هدف ارائه مشاوره و حمایت روانی به طور کامل برای آسیب‌دیدگان روستاهای بخش زهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه نباید در استحکام ساختمان‌ها خلاصه شود، تصریح کرد: طرح محب یک برنامه با رویکرد اجتماع‌محور است که تلاش می‌کند با دادن آموزش‌‌های لازم به مردم آنها را در مقابل آسیب‌های روانی ایمن سازد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی افزود: در این طرح آسیب‌دیدگان در برابر عوارض پس از حادثه به ویژه بحران‌های روحی، روانی و اجتماعی ایمن می‌شوند.

انتهای پیام/69008/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول