اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

آغاز عملیات ساخت 1800 واحد مسکونی معلولان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از آغاز عملیات احداث یک‌هزار و 810 مسکن مهر برای خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: تاکنون 500 واحد از آنها واگذار شده به متقاضیان واگذار شده است.

آغاز عملیات ساخت 1800 واحد مسکونی معلولان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در جلسه اهدایی 71 سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خراسان جنوبی که در مزار شهدای باقریه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه در این مکان و فضای معنوی و مقارن با روز آغاز ولایت امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

بهزیستی اورژانس اجتماعی کشور است

وی افزود: بهزیستی در واقع اورژانس اجتماعی کشور است که همه مشکلات اجتماعی که بیشتر مردم از آن رنج می‌برند بر اساس رسالتی خود مسئولیت حل این مشکلات اجتماعی را به دوش می‌کشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به آمار سال گذشته این سازمان تصریح کرد: فقط در حوزه اورژانس اجتماعی 3 هزار و 231 نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند و در قسمت آموزش به کودکان و نونهالان نیز 9 هزار و 500 نفر از خدمات آموزشی بهزیستی بهره‌مند شوند.

اکبری‌مطلق ادامه داد: در مراکز نگهداری شبه خانواده کودکان بی سرپرست تعداد 250 نفر در 18 مرکز مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول یادآور شد: در بخش خدمات پیشگیری از معلولیت که مهم‌ترین بخش سازمان است 73 هزار نفر از خدمات آموزشی و پیشگیری بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش اعتیاد و درمان اعتیاد 3 هزار و 900 نفر از خدمات این بخش استفاده کردند، اضافه کرد: در طرح‌های آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری از اعتیاد 123 هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار شدند.

اکبری‌مطلق گفت: در سایر خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 23 هزار نفر و 66 هزار و 800 نفر از خدمات مشاوره‌ای استفاده کردند.

50 درصد از جمعیت خراسان جنوبی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: 50 درصد از جمعیت خراسان جنوبی از خدمات مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی و درمانی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه محور توانمندسازی در دستور کار بهزیستی قرار دارد، متذکر شد: در بحث اشتغال و مسکن بالغ بر 400 درصد تعهد بهزیستی استان محقق شده است.

این مسئول از آغاز عملیات احداث یک‌هزار و 810 مسکن مهر برای خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 500 واحد از آنها واگذار شده و در دهه مبارک فجر 240 واحد به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های موسسه انصار‌الحجه از سال 86 تاکنون اذعان داشت: 3 میلیارد و 650 میلیون ریال اعانات و کمک از این موسسه به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

انتهای پیام/690014/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول