اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

صرف 100 میلیون تومان اعتبار برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان زهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون برای ارائه خدمات مختلف به زلزله‌زدگان منطقه زهان بیش از 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

صرف 100 میلیون تومان اعتبار برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان زهان

محمدحسن اکبری‌مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: تعداد 185 خانوار در بخش زهان شهرستان زیرکوه زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی یادآور شد: در ساعات اولیه پس از زلزله نیروهای طرح محب استان در قالب شش تیم به مناطق زلزله‌زده زهان اعزام شدند و خدمات مشاوره‌ای و مددکاری را به حادثه‌دیدگان ارائه کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای تمامی افراد آسیب دیده اعم از مددجو غیر مددجو که نیاز به وسایل کمک‌توانبخشی داشتند وسایلی از قبیل ویلچر، واکر و عصا تحویل شده است.

اکبری‌مطلق تصریح کرد: علاوه بر تحویل وسایل کمک‌توانبخشی نیز به تعداد تمامی خانوارهای زیر پوشش سبد غذایی هر کدام به ارزش 100 هزار تومان توزیع شد.

وی افزود: تاکنون در روستاهای شاج، زردان، حسین‌آباد و عباس‌آباد زهان برای ایجاد پنج روستا مهد در پنج کانکس اقدام شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور 9 استان معین برای تهیه کانکس مورد نیاز مددجویان زلزله‌زده زهان معرفی شدند.

اکبری‌مطلق ادامه داد: استان اصفهان پنج کانکس، یزد دو کانکس، ‌سیستان‌وبلوچستان دو کانکس، کرمان دو کانکس، خراسان‌رضوی پنج کانکس، هرمزگان و خراسان‌رضوی هر کدام یک کانکس و سمنان نیز دو کانکس را به خراسان‌جنوبی برای مددجویان زلزله‌زده زهان تحویل می‌دهند.

وی اظهار کرد: این 20 کانکس هم‌اکنون در مسیر و در راه است و به محض تحویل با همکاری مدیرت بحران استان به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی منطقه زهان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: طی این چند روز بعد از وقوع زلزله نیز بیش از 150 دست لباس گرم و تیوست برقی به مردم زلزله‌زده تحویل شده است همچنین وسایل کمک آموزشی مورد نیاز به مهدهای کودک این منطقه اهداء شده است.

اکبری‌مطلق افزود: تاکنون ارائه خدمات مختلف به زلزله‌زدگان منطقه زهان هزینه شدن بیش از 100 میلیون تومان اعتبار را در پی داشته است.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول