اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

32 درصد اماکن استان مناسب‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: 32 درصد اماکن خراسان‌جنوبی مناسب‌سازی شده است.

32 درصد اماکن استان مناسب‌سازی شده است

عبدالله عباس‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بر اساس ارزیابی شش ماهه دوم سال 89 مناسب‌سازی در استان 26 درصد بوده است که انتظار می‌رود این رقم در حال حاضر به 32 درصد رسیده باشد.

وی، معلولان زیر پوشش بهزیستی استان را 12 هزار و 900 نفر دانست و ادامه داد: از این تعداد 3 هزار و 80 نفر با دریافت مستمری به طور مستقیم و مابقی به صورت غیر مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: هم اکنون یک‌هزار و 455 نفر دانش‌آموز و 114 دانشجوی معلول در استان زیر پوشش بهزیستی مشغول تحصیل هستند.

عباس‌آبادی در ارتباط با حمایت بهزیستی از دانشجویان معلول تصریح کرد: طی سال‌های 85 تا 87 شهریه این قشر به طور کامل پرداخت می‌شده است که این روند در حال حاضر هدف‌دار شده است.

وی افزود: معلولان دارای معلولیت شدید با وضعیت اقتصادی نامناسب 90 درصد شهریه خود را دریافت می‌کنند و همچنین 75 تا 80 درصد شهریه معلولان دارای وضعیت اقتصادی متوسط نیز پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از 114 دانشجوی زیر پوشش بهزیستی 15 نفر در دانشگاه دولتی و 99 نفر در سایر مراکز علمی تحصیل می‌کنند که دو سوم شهریه آنها پرداخت می‌شود.

عباس‌آبادی در ارتباط با عدم مناسب‌سازی محیط با اشاره به اینکه این نهاد در اغلب مکان‌ها در این زمینه با مشکل مواجه است، ادامه داد: کمیته مناسب‌سازی استان و شهرستان از سال 86 فعال شده است که به طور هماهنگ با کمیته کشوری مصوباتی را داشته است که در این کمیته‌ها نظارت‌های لازم بر ادارات و ارگان‌های دولتی در زمینه مناسب‌سازی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حساس‌سازی است، اظهار کرد: سازمان‌های مختلف مانند شهرداری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید خدمات یکسانی را به تمام اقشار جامعه ارائه دهند که معلولان نیز  قشری از اقشار جامعه هستند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به مشکلات ایاب و ذهاب معلولان با همکاری استانداری تلاش می‌شود دو تا سه دستگاه ون مناسب‌سازی شده به این مجموعه اختصاص یابد تا گوشه‌ای از مشکلات معلولان بر طرف شود.

عباس‌آبادی همچنین در ارتباط با مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: طرحی را در این زمینه به سازمان اتوبوسرانی ارائه داده‌ایم ولی این وظیفه بر عهده خود سازمان اتوبوسرانی است.

وی افزود: معلولان مشکلات متفاوتی در حوزه اشتغال نیز دارند که علاوه بر همکاری بخش دولتی خود معلولان و بخش خصوصی نیز باید وارد عمل شوند.

انتهای پیام/690011/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول