اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی خبر داد

حمایت بهزیستی از 13 هزار معلول در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون تعداد 12 هزار و 935 نفر معلول در خراسان‌جنوبی زیر پوشش بهزیستی هستند.

حمایت بهزیستی از 13 هزار معلول در خراسان‌جنوبی

محمد‌حسن اکبری‌مطلق صبح امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند 330 نفر نابینا زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: مجموع نابینایان سطح استان بیش از یک‌هزار و 200 نفر هستند.

وی با بیان اینکه 96 معلول ضایع نخاعی در سطح استان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند، یادآور شد: به این معلولان توسط تیم‌های توانپزشکی خدماتی از قبیل خدمات بهداشتی، مددکاری، مشاوره و روانپزشکی ارائه می‌شود.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی، تعداد معلولان زیر پوشش را 12 هزار و 935 نفر دانست و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون به یک‌هزار و 324 نفر در حوزه توانبخشی خدمات ارائه شده است.

اکبری‌مطلق، خدمات ارائه شده در بخش توانپزشکی را شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی و ارتوپدی عنوان کرد.

*بهره‌مندی 9 هزار و 500 از طرح غربالگری شنوایی

وی به خدمات پیشگیری از معلولیت‌های این نهاد اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در برنامه غربالگری شنوایی به 9 هزار و 500 نفر و در طرح غربالگری بینایی‌سنجی به 20 هزار نفر خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی، آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها به 20 هزار نفر، مشاوره ژنتیک به یک‌هزار و 150 نفر  و خدمات ارتقاء توان ذهنی به 234 نفر را از دیگر خدمات در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها برشمرد.

انتهای پیام/69008/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول