اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

پرداخت کمک هزینه سوخت خودرو به معلولان زیر پوشش بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی از پرداخت مرحله دوم کمک هزینه سوخت خودرو به معلولان در دی‌ماه جاری خبر داد.

پرداخت کمک هزینه سوخت خودرو به معلولان زیر پوشش بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی محمد‌حسن اکبری‌مطلق اظهار کرد: از محل اعتبارات ابلاغی سازمان بهزیستی کشور به عنوان کمک هزینه سوخت خودرو به 558 نفر از معلولان جسمی حرکتی و نابینا و کم‌بینای زیر پوشش بهزیستی استان مبلغ 168 میلیون و 900 هزار ریال پرداخت شده است.

این مسئول میزان کمک هزینه ماهانه برای هر فرد معلول نیازمند به خدمات ویژه ایاب و ذهاب را در سال جاری مبلغ 100 هزار ریال اعلام کرد و افزود: این کمک هزینه سوخت جایگزین کارت‌های ویژه سوخت خودروهای معلولان در نظر گرفته شده و به حساب فرد معلول واریز می‌شود.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: معلولان جسمی – حرکتی، ضایعه نخاعی، معلولان ذهنی و روانی و معلولان حسی (نابینا و کم‌بینا یا ناشنوا و کم‌شنوا) در اولویت بهره‌مندی از کمک هزینه سوخت خودرو می‌باشند.

اکبری‌مطلق ادامه داد: معلولانی می‌توانند از این کمک هزینه بهره‌مند شوند که از هیچ‌گونه خدمات و تسهیلات ایاب و ذهاب برخوردار نباشند.

وی گفت: افراد معلولی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند باید سه شرط را داشته باشند که از کمک هزینه سوخت بهره‌مند شوند، از جمله خود شخص معلول مالک خودرو باشد، یکی از بستگان درجه یک فرد معلول مالک خودرو باشد یا قیم قانونی فرد معلول، مالک خودرو باشد.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان اذعان داشت: کمک هزینه سوخت خودروی معلولان برای شش ماهه نخست سال جاری و طی دو مرحله پرداخت شده است.

انتهای پیام/2248/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول