اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

ساخت 487 واحد مسکونی معلولان در بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت 250 واحد مسکونی معلولان در شمال شهر بیرجند در دست اقدام است، گفت: 237 واحد مسکونی دیگر در شهرستان بیرجند در مرحله فوندانسیون است.

ساخت 487 واحد مسکونی معلولان در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق در جشن بهترین همسایه (آشنایی با فرهنگ آپارتمان‌نشینی) که در سالن فیروزه دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های بهزیستی بسترسازی و فراهم آوردن زمینه‌های بهتر زیستن عموم مردم است و در این مسیر خدمات تخصصی را به مردم ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: برای کاهش نرخ معلولیت‌ها و کم کردن معضلات اجتماعی خدماتی از قبیل خدمات روانشناختی به مردم ارائه می‌شود؛ همچنین طرح‌هایی که در غالب آموزش زندگی و خدمات مشاوره است به صورت طرح‌های اجتماع‌محور انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی رسالت اصلی بهزیستی را پیشگیری و کاهش معلولیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این استان نرخ معلولیتش در سطح کشور بالا است.

اکبری‌مطلق تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور کاهش و پیشگیری از معلولیت‌ها به تعداد 60 هزار نفر در استان خدمات ارائه شده است.

وی اضافه کرد: این جشن‌ها و برنامه‌ها به خاطر رسالتی است که بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به آن ورود پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه جشن بهترین همسایه (آشنایی با فرهنگ آپارتمان‌نشینی) یکی از ضروریات اساسی جامعه امروزی است، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در سبک‌های زندگی امروزی تغییر و تحولات در اجتماع خانواده‌ها است که روز به روز رشد پیدا کرده و دشوارتر و پیچیده‌تر می‌شود و هرچه این پیچیدگی‌ها بیشتر می‌شود، مشکلات هم زیادتر می‌شود.

اکبری‌مطلق، ضعف در فرهنگ کار جمعی، ضعف در روابط همسایه‌گری، صله رحم، فرهنگ راستگویی و اشاعه دروغگویی، ضعف در فرهنگ آپارتمان‌نشینی و نداشتن الگوی تفریحی سالم در جامعه را از نکاتی دانست که مقام معظم رهبری به آنها اشاره کردند و توجه ویژه مسئولان فرهنگی به این موارد را خواستار شدند.

وی، آگاه‌سازی و آموزش را امری مهم در راستای رفع تمامی این ضعف و کاستی‌ها عنوان کرد و گفت: جلسات آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی عموم و ارتقای دانش مردم برای حق و حقوق جمعی بودن است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت 250 واحد مسکونی معلولان در شمال شهر بیرجند در دست اقدام است، اظهار داشت: 237 واحد مسکونی دیگر در شهرستان بیرجند در مرحله اجرای فوندانسیون است.

اکبری‌مطلق در پایان گفت: امید است تا پایان سال 92 تعداد 600 خانوار زیرپوشش بهزیستی استان دارای مسکن شوند.

انتهای پیام/69011/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول