اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خواستار شد

ساخت خیابان‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات کمیسیون مناسب‌سازی شهری خواستار ساخت خیابان‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان شد.

ساخت خیابان‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق عصر امروز در جلسه کمیسیون مناسب‌سازی شهری که در محل اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته دو جلسه هماهنگی و پیگیری برای مناسب‌سازی شهر برگزار شد؛ نتیجه این جلسات 22 مصوبه داشته که 77 درصد آنها محقق شده است.

وی ادامه داد: امر اطلاع‌رسانی مناسب‌سازی با همکاری ادارات صدا و سیما، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و بنیاد شهید انجام شده است.

ساخت خیابان مناسب‌سازی شده به عنوان الگو

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: طبق مصوبه نخست در ستاد مناسب‌سازی، صدا و سیما و بنیاد شهید به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شدند.

اکبری‌مطلق با اشاره به مصوبات کمیسیون مناسب‌سازی شهری اضافه کرد: برای مناسب‌سازی در هر شهر بنا شده یک میدان یا خیابان به عنوان الگو تأسیس شود.

وی تصریح کرد: صدا و سیما، اداره ارشاد، بنیاد شهید و اداره بهزیستی باید زمینه‌های مناسب‌سازی را فراهم کنند.

اسامی خیابان‌های الگو در مناسب‌سازی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: خیابان امام خمینی (ره) در قاینات، خیابان امام خمینی (ره) و بوستان بصیرت در فردوس، خیابان مصطفی خمینی (ره) و پارک لاله در خضری، بوستان آزادی و پارک مجاور در نهبندان و همچنین خیابان مدرس در بیرجند به عنوان الگوی مناسب‌سازی در نظر گرفته شده است.

اکبری‌مطلق با معرفی شهرداری نیمبلوک به عنوان شهرداری نمونه در زمینه مناسب‌سازی با اهدای لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از حسین بلالی شهردار این شهر قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مناسب‌سازی سیستم‌های حمل و نقل خراسان جنوبی با همکاری اداراتی از جمله راه و شهرسازی، بنیاد شهید، سازمان اتوبوسرانی با محوریت نماینده کمیته معلولان انجام می‌شود.

ون مناسب‌سازی شده در راه است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری ستاد هماهنگ‌سازی گفت: لیست تمام آزمایشگاه‌ها و خودپردازها که امکان استفاده آن از سوی معلولان وجود دارد در همه شهرستان‌ها نهایی شده است.

اکبری‌مطلق از اختصاص یک دستگاه ون مناسب‌سازی شده به خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: این دستگاه ون تا هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/69015/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول