اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

میانگین مناسب‌سازی در خراسان جنوبی 30 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: میانگین مناسب‌سازی محیط در خراسان جنوبی 26 تا 30 درصد است.

میانگین مناسب‌سازی در خراسان جنوبی 30 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با ضریب آسیب‌ها در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی با توجه به اینکه دارای 460 کیلومتر مرز مشترک است و 12 سال خشکسالی را تجربه کرده، ولی ضریب نفوذ آن در مقایسه با میزان کشوری 5 تا 5.5 درصد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نخستین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی در کشور برگزار شد، ادامه داد: این همایش در فروردین‌ماه سال گذشته در خراسان جنوبی برگزار شد و 500 مقاله به این همایش رسید.

چاپ 14 عنوان کتاب در بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مقالات رسیده به این همایش اضافه کرد: از این تعداد 350 مقاله برتر شناخته شد.

اکبری‌مطلق با بیان اینکه در این همایش یک‌هزار و 200 مهمان شرکت داشتند، تصریح کرد: این مهمان‌ها از تمام استان‌ها، هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و علوم اجتماعی بودند و در این همایش محورهای یازده‌گانه آسیب‌های اجتماعی بررسی شد.

وی بیان داشت: تعداد 14 عنوان کتاب و یک‌هزار صفحه مقاله در خراسان جنوبی چاپ کردیم که به دلیل اشکالات امنیتی از وزارت اطلاعات توزیع نشده است.

فعالیت یک‌هزار پرسنل در بخش غیردولتی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از انتشار آخرین سالنامه آماری در سال 82 خبر داد و متذکر شد: در این سالنامه عنوان شده که 88 درصد خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.

اکبری‌مطلق بیشتر پرسنل تشکیل‌دهنده بهزیستی را بخش غیردولتی دانست و افزود: تعداد 330 پرسنل در بخش دولتی و یک‌هزار و 600 نفر در بخش غیردولتی هستند که به شغل پایدار رسیده و بیمه شده‌اند.

وی گفت: در خدمات پیشگیری در بحث‌های مشاوره‌، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و اعتیاد سال گذشته 330 هزار نفر از این خدمات در خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند.

وجود 30 مرکز ترک اعتیاد در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مراکز مشاوره‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: تعداد 20 مرکز روان‌شناسی حضوری در سطح استان فعال هستند و از طریق شماره تماس 148 افراد می‌توانند از روان‌شناسی غیرحضوری نیز بهره‌مند شوند.

اکبری‌مطلق از وجود 30 مرکز ترک اعتیاد سرپایی و اقامتی (میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت) خبر داد.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای راه‌اندازی خراسان جنوبی شش دستگاه شنوایی‌سنجی در شهرستان‌ها یا روستاهای این استان توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: میانگین شنوایی در سال گذشته 56 درصد بوده است و امسال به مرز 85 درصد رسیده است. همچنین میانگین مناسب‌سازی در خراسان جنوبی 26 تا 30 درصد است.

وی با بیان اینکه میانگین معلولیت در خراسان جنوبی شش درصد است، اذعان داشت: در زمینه خدمات معلولان 38 مرکز فعال ذهنی، جسمی، حرکتی و مراکز مراقبت در منزل وجود دارد.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول