اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

باغداران نهال‏های شناسه‏دار خریداری کنند/ وجود بیماری نماتود در نهال‏های غیرمجاز

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به زمان کاشت نهال در باغات استان گفت: باغداران نهال‏های شناسه‏دار خریداری کنند.

باغداران نهال‏های شناسه‏دار خریداری کنند/ وجود بیماری نماتود در نهال‏های غیرمجاز

سعید ادیب امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: فصل کاشت نهال در باغ‏های استان آغاز شده است.

وی دقت در خرید نهال‏های مناسب را مورد تاکید قرار داد و افزود: باغداران در زمان خرید نهال به شناسه نهال توجه داشته باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان شناسه‏دار بودن نهال‏ها را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: باغداران در زمان تهیه نهال به کیفیت نهال خریداری شده توجه کنند.

* نهال از نهالستان‏های مجاز تهیه شود

وی با بیان اینکه به باغداران توصیه می‏شود از نهالستان‏های مجاز نهال خود را تهیه کنند، افزود: نهال مورد نیاز باید از نهالستان‌های مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی خریداری شود.

ادیب نهال‏های توزیع شده در نهالستان‏های مجاز را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این نهال‏ها کنترل شده و از نظر سلامت مورد تایید است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نهال‏های موجود در استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در استان به لحاظ کمی و کیفی نهال‏های مناسبی وجود دارد.

* احتمال وجود بیماری نماتود در نهال‏های غیرمجاز

وی به بیماری نماتود در برخی نهال‏ها اشاره کرد و هشدار داد: اگر باغداران در زمان خرید نهال از مراکز مجاز خرید نکنند احتمال بروز بیماری نماتود در نهال آن‏ها بالا می‏رود.

ادیب بیماری نماتود را برای نهال مضر دانست و گفت: این بیماری آسیب بسیار زیادی به نهال و باغدارانی که اقدام به خرید آن کرده‏اند، می‏زند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیماری نماتود را پیش‌رونده عنوان کرد و یادآور شد: این بیماری بعد از چند سال به صورت تدریجی نهال را خشک می‌کند.

وی به برچسب روی نهال‏های مجاز اشاره کرد و اظهار داشت: برچسب موجود بر روی نهال نشان از شناسنامه‏دار بودن نهال خریداری شده است.

ادیب با اشاره به ارقام جدید تجاری در نهال‏ها، خاطرنشان کرد: این ارقام سطح زیر کشت بالایی دارند و بسیار مناسب هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: افزایش تولید محصول به میزان پنج برابر از خصوصیات ارقام جدید تجاری است.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول