اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی استان بوشهر خبر داد

صادرات بیش از 70 هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر

مدیرکل جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: در سه ماهه گذشته بیش از 70 هزار تن محصولات بخش کشاورزی استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد.

صادرات بیش از 70 هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر

نوذر منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر افزود: عمده این محصولات شامل خرما، میگوی پرورشی و دریایی، گوجه فرنگی،  عسل، ارده، کنجد، بززنده، شیره خرما، خربزه، سبزی و صیفی است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 بیش از 100 میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 45 میلیون دلار صادر شده است، یادآور شد: محصولات صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل  از لحاظ وزنی 608 درصد و از نظر ارزشی 202 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ارزش محصولات صادراتی 9 ماهه اول سال 91 را 138 میلیون و 355 هزار دلار ذکر کرد و گفت: این محصولات به کشورهای روسیه، کشورهای  آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس، کلمبیا، فنلاند، مصر و فیلیپین صادر شده است.

منفرد گفت: از این میزان بیش از 624 تن به ارزش سه میلیون و 148 هزار دلار مربوط به محصولات شیلاتی شامل انواع ماهی و میگوی دریایی و پرورشی بوده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته 62 هزار تن گوجه فرنگی به ارزش 124 میلیون دلار صادر شده است.

منفرد در بخش دیگری از سخنان خود به کارگیری روش‌های نوین علمی و بازاریابی برای شناخت سلیقه مصرف کننده، درجه بندی و بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی و حمایت‌های مسئولان برای ارتقاء کمی و کیفی صادرات را از جمله راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تحقق اهداف صادراتی عنوان کرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های آب و خاک کشاورزی در استان، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل هشت پروژه احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی در شهرستان دشتستان مجموعا به طول 52 کیلومتر، در شهرستان کنگان به طول 11 کیلومتر، احیاء مرمت و لایروبی 11 رشته قنات، احداث 20 واحد استخر ذخیره آب از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح حدود دو هزار هکتار از اراضی استان است.

وی همچنین افزود: در سال 90 حدود سه هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شد ضمن اینکه عملیات انتقال آب تا مزارع به طول 135 کیلومتر در سطح شهرستان‌های استان اجرا شده است.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول