اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 158 فقره وام توسعه کشاورزی به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 158 فقره وام توسعه کشاورزی به مددجویان ماهنشانی خبر داد.

پرداخت 158 فقره وام توسعه کشاورزی به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت خود دنبال می‌کند، توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغالزایی برای آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی توسط کمیته امداد از طریق شناسایی افراد مستعد و دارای شرایط لازم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: از زمان آغاز به فعالیت کمیته امداد مددجویان بسیاری از این طریق توانمند شده و توانایی اداره زندگی خود را به صورت مستقل دارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اشتغالزایی برای مددجویان با هدف ارتقای عزت نفس مددجویان صورت می‌گیرد، افزود: ایجاد توانایی در مددجویان و اداره مستقل زندگی بدون اتکا به امداد نیز از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در قالب حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی از محل ستاد توسعه کشاورزی برای 158 نفر اشتغالزایی شد، تصریح کرد: در این راستا مبلغ 22 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

* طرح‌های اشتغالزایی امداد از پایداری مطلوبی برخوردارند

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود به پایداری طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد اشاره داشت و گفت: با بررسی‌های به عمل آمده بیش از 95 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد پایدار هستند.

غفاری بازرسی مستمر از طرح‌های اشتغالزایی را، از عمده علل پایداری آن‌ها عنوان کرد و افزود: بازه زمانی بازدید از هر طرح اشتغالزایی دو تا سه ماه است.

وی در ادامه به سایر اقدامات کمیته امداد ماهنشان در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اشاره داشت و گفت: ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی، خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات عمرانی و وامهای بهسازی از جمله خدماتی است که در حمایت از مددجویان این نهاد ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان همچنین به اجرای طرح اکرام ایتام در حمایت از ایتام مددجو اشاره داشت و افزود: تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان در قالب تغذیه کودکان زیر شش سال و ... نیز از دیگر از اقداماتی است که در حمایت از جامعه هدف ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است، ارائه خدمات در قالب کمک موردی  ابن‌السبیل و سایر به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر و پرداخت کمک‌های موردی ویژه برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد است.

انتهای پیام/73005/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول