اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

ارتقای 8 برابری ارزش افزوده محصولات تولیدی کشاورزی با بسته‌بندی مناسب

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت و لزوم برندسازی در محصولات تولیدی بخش کشاورزی، به خصوص خشکبار گفت: ارائه محصول در بسته‌بندی مناسب می‌تواند ارزش افزوده محصول تولیدی را تا 8 برابر ارتقا دهد.

ارتقای 8 برابری ارزش افزوده محصولات تولیدی کشاورزی با بسته‌بندی مناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل اتحادیه خشکبار کشور اظهار کرد: مهم‌ترین هدفی که در بسته‌بندی محصولات غذایی مدنظر است، افزایش طول عمر نگهداری محصول بوده و جذاب کردن ظاهر بسته و بازار پسند کردن آن نیز اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در حقیقت بسته‌بندی، نقش فروشنده محتوای خود را ایفا می‌کند و بدین منظور، باید بتواند ماهیت محتوای خود و روش استفاده از آن را تشریح کند و بر اساس بررسی‌های انجام یافته، ارائه محصول در بسته‌بندی مناسب و براساس علایق و سلایق مصرف کننده می‌تواند ارزش افزوده محصول تولیدی را تا هشت برابر ارتقا دهد و درآمد قابل توجهی را نصیب تولید کنندگان کند.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم برندسازی در محصولات تولیدی بخش کشاورزی، به خصوص خشکبار افزود: برند دارایی نامشهود یک محصول یا یک خدمت است که شامل زیر بخش‌های زیادی از جمله نام، اصطلاح، علائم، نماد، آرم، طرح، سابقه ذهنی مشتریان و مصرف کنندگان، ماندگاری در بازار، اصالت و داشتن اعتماد و اعتبار ماندگار نزد مشتریان است.

محمدیان گفت: محصولی می‌تواند از ارزش اعتباری و اجتماعی بالا برخوردار باشد که با رعایت اصول متنوعی که منجر به رضایت مستمر مشتریان می‌شود که اعتماد بازار مصرف را به خود جلب کرده باشد.

وی ادامه داد: کیفیت و ثبات کیفی، قیمت مناسب و نوسان پایین محصول، عدم نگرش سودآوری صرف مالکان در عرضه عمومی محصول و به طور کلی توانمندی و صداقت حرفه‌ای دست‌اندرکاران بخش تولید، می‌تواند محصولی را به یک برند تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار این مطلب که اهمیت طراحی و نقش بسته‌بندی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مصرف کننده و انتخاب برندهای تجاری دائما در حال رشد است، اضافه کرد: لازم است که تلاش‌های زیادی برای افزایش کارآیی بسته‌بندی‌های صورت گیرد تا آینده محصولات تولیدی کشور، به خصوص محصولات بازارپسند تولیدی بخش کشاورزی کشور در بازارهای مصرف جهانی، منطقه‌ای و کشوری از رشد فزاینده‌ای برخوردار شود و در این راه، همکاری تمام تشکل‌های تولیدی و تجاری در تعامل با نهادهای اجرایی به منظور تحقق آن لازم و ضروری خواهد بود.

محمدیان با تاکید روی این مطلب که اهمیت طرح‌های بسته‌بندی در بازارهای رقابتی رشد سریعی یافته است، زیرا بسته‌بندی‌ها ابزار مهمی برای برقراری ارتباط هستند، افزود: تمایل برای خرید بستگی به درجه‌ای دارد که در آن محصولات موجود می‌توانند رضایت مصرف کننده را جلب کنند.

وی افزود: درک مستقیم مصرف کنندگان بستگی به عناصر ارتباطی دارد که برای موفقیت استراتژی‌های مختلف بازاریابی حائز اهمیت بوده و مشخصات کلی بسته‌ها، نشان دهنده منشاء و حالت خاص محصولات مربوط هستند و توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات بخش کشاورزی خواهند توانست بخش مهمی از مسائل بازاریابی و صادرات این بخش، به خصوص تولید خشکبار را در کشورهای مختلف حل کرده و چشم انداز رشد این بخش مهم از اقتصاد کشور را از شفافیت بیشتری برخوردار کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این موضوع که اهمیت طراحی بسته‌بندی و استفاده از بسته‌بندی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و مارک بندی دائماً در حال افزایش است، گفت: به نظر می‌رسد که بسته‌بندی یکی از مهمترین عوامل در زمینه خرید باشد و این در حالی است که بسته‌بندی بخش مهمی از فرآیند فروش را نیز شکل می‌بخشد.

صادرات 215 میلیون دلاری محصولات کشاورزی به 28 کشور دنیا

وی همچنین از صادرات 215 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان در 11ماه از سال گذشته به بیش از 28 کشور جهان خبر داد و گفت: محصولات کشاورزی 11.2 درصد صادرات غیرنفتی استان را از آن خود ساخته و این امر قابلیت‌های بی‌بدیل بخش کشاورزی در گام نهادن در جاده اعتلا و رشد در سال جهاد اقتصادی را به خوبی نمایان می سازد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: معرفی تکنولوژی‌های برتر و کارآمد در صنایع تبدیلی و تکمیلی همچنین تبیین تنگناها، چالش‌ها و مشکلات موجود در صنعت فرآوری و بسته‌بندی محصولات خشکباری از اهداف همایش ملی خشکبار خواهد بود که با همکاری اتحادیه صنفی خشکبار کشور در اردیبهشت ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

علیرضا ارزانی رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار کشور نیز در این دیدار با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای خشکبار تولیدی و فرآوری آن در استان گفت:با ایجاد هماهنگی‌های لازم با صادرکنندگان خشکبار و حمایت از تولیدکنندگان این محصول، بخش قابل توجهی از کشمش تولید شده استان خریداری و آماده صادرات شده است و تبیین اهمیت بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در بازاریابی و صادرات محصولات این بخش به خصوص خشکبار، از جمله مسائلی است که می‌توان با پرداخت درست و کارشناسی به آن، رشد و توسعه بخش کشاورزی را با هدفگذاری دقیق و برنامه‌ریزی شده به صادرات به خوبی تامین و تضمین کرد.

انتهای پیام/60002/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول