اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس علوم پزشکی همدان تأکید کرد

لزوم توجه به پتانسیل کشاورزی همدان در زمینه گیاهان دارویی

رئیس علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان باید به سمت تولیدات کشاورزی برویم که مانند گیاهان دارویی قابلیت صادرات داشته باشد زیرا ارزش بیشتری از ایجاد کارخانجات صنعتی وابسته دارد.

لزوم توجه به پتانسیل کشاورزی همدان در زمینه گیاهان دارویی

رضا صفی‌آریان در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در همدان مهم‌ترین اتفاق سال 91 را افتتاح اتوبان مستقیم تهران به همدان دانست و اظهار داشت: این امر سبب گشایشی در همه کارها به ویژه در امور بهداشتی، درمانی و جابه‌جایی بیماران شد که بسیار مهم و شایان توجه است.

ادامه این گفت‌وگو بدین شرح است:

فارس: پیش‌بینی شما از انتخابات سال 92 چیست؟

صفی‌آریان: مردم ایران نشان دادند که بسیار باهوش و موقعیت‌شناس هستند و تجربه ثابت کرده به هر میزان دشمن فشار را بیشتر می‌کند مردم خیلی هوشمندانه جلو می‌آیند و امیدوار هستیم که انتخابات امسال نیز انتخاباتی آرام و منطقی خواهد بود و نتیجه قابل توجهی برای مردم کشور خواهد داشت.

فارس: یک خاطره تلخ و یک خاطره شیرین از سال 91 بگویید؟

صفی‌آریان با بیان اینکه خاطره تلخ به ندرت یاد من می‌ماند، گفت: خاطرات همه شیرین هستند و شیرین‌ترین خاطره‌ای که در سال 91 به ذهن من می‌رسد این است که دشمن خیال می‌کرد با تحریم اقتصادی مردم را از انقلاب ناامید می‌کند و مردم حتی ممکن است به شکل اعتراضی به خیابان‌ها بیایند.

وی افزود: خوشبختانه در روز 22 بهمن سال گذشته قلب همه دوستداران انقلاب با حضور پرشور مردمی شاد شد و با وجود همه فشارها و تورم موجود همچنان ثابت کرد مردم به نظام و انقلاب اسلامی پایبند هستند.

*فارس: نمره سبک زندگی اسلامی را به طور مجزا به مردم و مسئولان چند می‌دهید؟

صفی‌آریان: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما متأسفانه پس از انقلاب به دلیل مسائل و مشکلات بسیاری که عمدتاً از جانب دشمنان رقم خورد، سبک زندگی‌مان متأسفانه دستخوش تغییراتی شده که یک سری از این تغییرات نیاز به زمان دارد تا به روالی که با فرهنگ خودمان سازگار است، برگردیم.

وی افزود: نمره سبک زندگی را به مردم 15 می‌دهیم و مسئولان نمره کمتری داشته و شاید بتوان به مسئولان نمره 10 یا 12 داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مردم از مسئولان جلوتر هستند، گفت: اگر مشکلی در سبک زندگی مردم اتفاق افتاده عمدتاً به دلیل ضعف مدیریت ما است که نتوانسته‌ایم خط دهی کنیم.

*فارس: اگر بالاترین مقام اجرایی استان بودید نخستین اقدام شما چه بود؟

صفی‌آریان با بیان اینکه بیشترین مشکلی که در استان در حال حاضر با آن مواجه هستیم بحث اشتغال است، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در استان داریم که آن کشاورزی ما است و فکر می‌کنم سالیانه مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی این استان از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه اگر بشود به سمت تولیدات کشاورزی برویم که قابلیت صادرات داشته باشد مانند گیاهان دارویی و یک سری مراکز را در این زمینه در استان ایجاد کنیم تا این تولیدات را فرآوری کنیم، ارزش بسیاری دارد، افزود: این تولیدات را می‌توان با ارزش افزوده بالاتری به خارج از استان و حتی خارج از کشور صادر کرد.

انتهای پیام/89004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول