اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفت

رونمایی از گونه جو به نام «زهک» در ایستگاه تحقیقات کشاورزی زهک

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان از یک گونه جو به نام «زهک» در ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان زهک رونمایی شد.

رونمایی از گونه جو به نام «زهک» در ایستگاه تحقیقات کشاورزی زهک

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در مراسم رونمایی از این گونه جو با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: کار علمی و امر پژوهشی و تحقیقی در زمینه‌های کشاورزی که به عنوان محور استقلال یک کشور مطرح است، از ضرورت‌ها و نیاز جامعه است.

وی افزود: به دست آمدن این رقم جو که حاصل کار و تلاش بیش از 10 سال تحقیق و پژوهش بوده است، سرمایه‌ای بسیار گران‌بها برای نظام مقدس ما است که باید حاصل آن، برای کسب حداکثر بهره به کشاورز انتقال یابد.

گفتنی است، ایستگاه تحقیقات کشاورزی شهرستان زهک در 21 کیلومتری شهرستان زابل به مساحت 110 هکتار ، فعالیت خود را زیر نظر تحقیقات کشاورزی سیستان از سال 1353 آغاز کرده و تمامی طرح‌های تحقیقاتی از جمله طرح‌های اصلاح و تهیه نهال و بذر در این ایستگاه انجام می‌شود.

این ایستگاه دارای دو پمپاژ آب بر روی رودخانه هیرمند و کانال شهر زابل، دو حلقه چاه عمیق و دارای شبکه آبرسانی تحت فشار و لوپ است و اخیراً نام این ایستگاه در نقشه اطلس جهانی گندم که از سوی مرکز بین‌المللی سمیت در مکزیک انتشار یافته در ردیف ایستگاه‌های اصلی اصلاح گندم ثبت شده است.

انتهای پیام/75002/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول