اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی همدان تأکید کرد

استواری اقتصاد همدان بر پایه توجه به فعالیت‌های کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان استواری اقتصاد همدان را مستلزم توجه بیش از پیش به فعالیت‌های کشاورزی دانست.

استواری اقتصاد همدان بر پایه توجه به فعالیت‌های کشاورزی

علیرضا رنجبرضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان اظهار داشت: اقتصاد استان عمدتاً بر پایه فعالیت‌های کشاورزی استوار است که بخش بزرگی از جمعیت جامعه در این زمینه امرار معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نقش تأثیرگذاری در وضعیت اقتصادی استان دارند افزود: ما اگر بخواهیم اقتصادی پویاتر و تولید و توسعه پایدار و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری و شغلی بیشتر در بخش کشاورزی داشته باشیم لازم است به تولید محصولات متنوع و باکیفیت بیشتری بیاندیشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های بسیار مناسب آبزی‌پروری است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غذا به عنوان مهمترین فاکتور برای بقاء زندگی است، برای رسیدن به حداکثر سلامتی جیره غذایی باید به صورتی باشد که مواد مغذی کاملی در اختیار بدن قرار دهد.

وی افزود: از نظر اقتصادی آبزی‌پروری به معنای افزایش بهره‌وری با استفاده از پتانسیل‌های موجود، ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال، ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید کنندگان با افزایش درآمد و اقتصادی‌تر شدن کشاورزی و تنوع در محصولات تولیدی(خروج از تک محصولی)، مصرف بهینه حامل‌های انرژی و ارتقاء امنیت سرمایه‌گذاری است.

رنجبرضرابی همچنین تصریح کرد: سیاست‌های کلی در بخش شیلات استان به احیای ظرفیت‌های آبزی‌پروری غیر فعال، نگهداری ظرفیت‌های جدید آبزی‌پروری موجود، ایجاد فرهنگ مصرف آبزیان در جیره غذایی و همچنین ایجاد صنایع  وابسته و تشویق سرمایه‌گذاران می‌پردازد.

وی به مهمترین وظایف شیلات استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: شناسایی منابع مستعد و انجام مطالعات لازم برای پرورش و تکثیر گونه‌های مختلف ماهی و پیگیری و اقدام لازم برای صدور و تمدید مجوز تأسیس واحدهای تولید آبزیان و توسعه آبزی‌پروری از مهمترین وظایف شیلات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان دیگر وظایف شیلات را برشمرد و تصریح کرد: نظارت و کنترل تولید در مزارع پرورش آبزی، پیگیری و اجرای دستورالعمل و مصوبات مرتبط ابلاغی ملی و استانی، پیگیری و اقدام برای تأمین اعتبارات و بودجه مورد نیاز، پیشنهاد پروژه‌های نوین، توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش با برگزاری کلاس‌های آموزشی و...از دیگر وظایف این بخش است.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول