اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

ارتقای دانش فنی و عملی نوین زارعان نقش بسزایی در کشاورزی دارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارتقای سطح دانش فنی، علمی و عملی کشاورزان می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی داشته باشد.

ارتقای دانش فنی و عملی نوین زارعان نقش بسزایی در کشاورزی دارد

حسن جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یکی از ابزارهای رسیدن به اهداف کشاورزی پایدار و نوین، افزایش دانش فنی و آگاهی زارعان، احداث مزارع الگویی و ارایه آموزش مباحث نوین است تا زارعان با نحوه کشت ارقام مناسب و روش‌­های جدید زراعی آشنا شوند.

وی ادامه داد: در این راستا اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال در قالب شش مزرعه الگویی در سال گذشته هزینه شد.

جلیلوند به اجرای پروژه ارتقای عملیات داشت در اراضی کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و افزود: این پروژه با مشارکت شرکت‌های خدمات فنی، مشاوره‌­ای و بهره‌برداران طرح با اعتباری به میزان 1 میلیارد و 778 میلیون ریال انجام شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت و نقش مرحله داشت در کشاورزی بیان کرد: با اجرای صحیح عملیات داشت ضمن بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت عوامل تولید، از ضایعات نیز کاسته می‌شود.

جلیلوند ادامه داد: در این مرحله تغذیه، آبیاری و مبارزه با عوامل خسارت‌زا، اهمیت زیادی دارد و بیشترین تأثیر را بر اجزا عملکرد خواهد داشت.

وی پیمانکار انجام این مرحله از عملیات زراعی را ترجیحاً مرکب از کارشناسان با گرایش‌­های علوم زراعت، گیاه پزشکی، آبیاری ذکر کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اجرای پروژه ارتقای عملیات برداشت در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت شرکت­‌های  خدمات فنی، مشاوره­‌ای و بهره‌برداران طرح با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال انجام شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که عملیات برداشت گندم در مزارع آبی و دیم از اهمیت خاصی برخوردار است بنابر این به عنوان یکی از زیر پروژه‌های اصلی مدیریت مزرعه قرار می‌گیرد.

این مسئول وجود کمباین‌­های فرسوده در عرصه کار، خسارت وارده ناشی از آن و افزایش میزان ریزش برای کشاورزان را از مشکلات زارعان ذکر کرد و گفت: از زمان شروع تا پایان برداشت یک اکیپ تخصصی در قالب بخش خصوصی در تمام ساعات فعالیت کمباین­‌ها در مزارع حضور داشته و نسبت به بررسی کمباین‌های برداشت غلات و صدور برگه معاینه فنی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول