اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی افزایش کمی و کیفی تولید است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه منابع طبیعی باید از کشاورزان حمایت کند، گفت: حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی افزایش کمی و کیفی تولید است.

حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی افزایش کمی و کیفی تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، محمدحسین فرهنگی در نشست مشترک اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی آذربایجان‌شرقی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نهادهای صنفی در توسعه کشور اظهار داشت: این تشکل‌ها می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی بر استفاده بهینه و چندمنظوره از منابع آبی تأکید کرد و با بیان اینکه منابع طبیعی باید از فعالیت کشاورزان در راستای اهداف توسعه حمایت کند، افزود: خلع ید اراضی از کشاورزان مغایر با اهداف تشکیل وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم با تأکید بر ضرورت تقویت تولید صادرات محور در بخش کشاورزی عنوان کرد: حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی با افزایش کمی و کیفی تولید محقق می‌شود.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده استان گفت: آسیب‌دیده‌ها از زلزله ارسباران به منظور تداوم فعالیت کشاورزی و دامپروری نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند و باید در شش ماه نخست سال‌جاری مسائل و مشکلات مربوط به زلزله‌زدگان حل و فصل شود. 

فرهنگی با بیان اینکه الگوی کشت هر شهرستان باید توسط مسئولان آن منطقه تبیین و ارائه شود، بیان داشت: نظام صنفی کارهای کشاورزی در این خصوص می‌تواند گام‌های مؤثری بردارد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل نظام صنفی کشاورزی به عنوان یک دستاورد مهم اثربخش برای بخش کشاورزی به منظور هویت‌دهی به فعالیت‌های کشاورزی مطرح است، گفت: هدف از تشکیل این نظام، ایجاد یک ابزار وجودی قوی در صحنه سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور، احقاق حقوق بخش کشاورزی و خروج آن از حالت حاشیه‌نشینی در این عرصه‌ها و جبران مظلومیت تاریخی قشر کشاورز و بهره‌بردار در چارچوب مقررات بوده است. 

فرهنگی با تأکید بر توانایی ایفای نقش نظام صنفی و پرکردن خلأ موجود بین تولیدکننده و مصرف‌کننده که در دستان واسطه‌ها و دلالان است، اذعان داشت: باید کارها به گونه‌ای سازماندهی شود که برای تولیدکننده خودمان بازاریابی کنیم و صنوف با مراکز تولید ارتباط داشته باشند و در بازاریابی محصولات، به کشاورزان و اعضای خود نظام‌های صنفی کمک شود و اگر این خلأ توسط نظام صنفی کشاورزی پر شود، سود ناشی از آن هم نصیب اعضا و هم نصیب کشاورز خواهد شد و مصرف‌کننده نیز با قیمت و کیفیت مناسب، محصول را در اختیار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازماندهی کار تشکل‌ها و تولیدکنندگان باید به گونه‌ای باشد که وقتی قرار است کارها به دست خودشان سپرده شود، روی پای خودشان بایستند، ادامه داد: البته در جاهایی نیز از دولت کمک بگیرند؛ نه اینکه تکیه و سنگینی‌شان بر دوش دولت باشد، چراکه استقلال آنها به واسطه عدم اتکایشان به دولت میسر می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با اشاره به اینکه نظام‌های صنفی و تشکل‌های کشاورزی باید نسبت به ارائه پیشنهادهای مستدل خود به مجلس در پاییز هر سال اقدام کنند، افزود: مجلس هم حمایت خود را از این پیشنهادها اعلام می‌د‌ارد. 

انتهای پیام/60001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول