اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

صدور بیش از 46 هزار گواهی کشاورزی ارگانیک در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از اخذ 46 هزار و 80 هکتار گواهی ارگانیک در فارس برای محصولات انجیر، خرما، انار، انگور، زیره، گل محمدی، بادام، سماق و بنه از شرکت معتبر بین‌المللی صدور گواهی ارگانیک خبر داد.

صدور بیش از 46 هزار گواهی کشاورزی ارگانیک در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در همایش «گیاه سالم، غذای سالم، جامعه سالم»، اظهار داشت: کشاورزی ارگانیک باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم‌ها و چرخه‌های زیستی و فعالیت بیولوژیکی خاک می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نوع از کشاورزی از نهاده‌های سنتز شده مانند کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها، داروهای دامپزشکی، بذر اصلاح شده ژنتیکی و از تابش اشعه‌ها استفاده نمی‌شود.

خرد با تاکید بر اینکه کشاورزی ارگانیک یعنی استفاده از اطلاعات سنتی و علمی برای کاهش استفاده از سموم و مواد شیمیایی در تولید محصولات، گفت: هدف کشاورزی ارگانیک، ضمن حفاظت از حاصل‌خیزی و سلامت خاک، افزایش تولید محصول با کمترین تکیه بر استفاده از مواد شیمیائی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک نقش بسزایی در توسعه سلامت جامعه دارد، اضافه کرد: تولید محصول ارگانیک نقش مهمی در سبد غذایی خانواده‌ها دارد و شهروندان نیز از کیفیت محصول و مصرف آن اطمینان می‌یابند.

این مسئول با تاکید بر اینکه محصولات ارگانیک محصولاتی لوکس نیست ادامه داد: محصولات ارگانیک در گروه سالم‌ترین و مغذی‌ترین محصولات‌ غذایی قرار می‌گیرند که می‌توانند تاثیر بسیاری در بهبود کیفیت زندگی مردم داشته ‌باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این محصولات می‌تواند تاثیر بسیاری در حفظ سلامت و تندرستی تک‌تک افراد جامعه داشته باشد.

خرد در بخشی دیگر از سخنان خود از اخذ 46 هزار و 80 هکتار گواهی ارگانیک برای محصولات انجیر، خرما، انار، انگور، زیره، گل محمدی، بادام، سماق و بنه از شرکت معتبر بین‌المللی صدور گواهی ارگانیک خبر داد و گفت: با کسب این تعداد گواهی، مجموع کل گواهی‌های ارگانیک اخذ شده تاکنون در استان فارس به 69 هزار و 762 هکتار رسیده که این میزان بیش از 90 درصد از گواهی‌های ارگانیک اخذ شده در کل کشور است.

در بخشی دیگری از این همایش محمدمهدی غیاثی، مدیر پشتیبانی و بازرگانی شرکت تعاونی تولیدی توزیعی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی فارس، نقش تعاونی‌ها در دستیابی به کشاورزی پایدار و تولید محصول سبز را حیاتی خواند و بیان داشت: تعاونی‌ها با در اختیار داشتن امکانات و تشکیلات منسجم می‌توانند با برنامه‌ریزی لازم کشاورزان را به سمت تولید محصول ارگانیک هدایت کرده و با عرضه مستقیم این محصولات و رساندن آن به دست مصرف کننده، علاوه بر حذف دست واسطه‌ها و افزایش درآمد کشاورزان در تامین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره مردم تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول