اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرح توسعه بخش کشاورزی در اردبیل ادامه می‌یابد

استاندار اردبیل از ادامه پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی در سال ‌جاری خبر داد.

طرح توسعه بخش کشاورزی در اردبیل ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست با جمعی از معتمدان و ریش سفیدان شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: رقم تسهیلاتی این حوزه 132 میلیارد تومان بوده که امسال نیز با عنایت رئیس جمهور تأمین اعتبار کافی در این حوزه صورت می‌گیرد تا بتوانیم به متقاضیان ایجاد مشاغل در بخش کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کنیم.

وی با اعلام اینکه از 132 میلیارد تومان سهم تسهیلاتی توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل 100 میلیارد تومان به مرحله عقد قرارداد رسیده است، تصریح کرد: شمال استان از توانمندی ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم در به بار نشستن این ظرفیت‌ها اقدامات اساسی و زیربنایی صورت بگیرد.

نیکزاد با یادآوری اینکه تسهیلات بخش کشاورزی با کمترین نرخ سود به متقاضیان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال مزین به حماسه سیاسی و اقتصادی ما باید بیش از هر زمان دیگر توانمندی‌هایمان را ارتقا دهیم تا در یک حرکت مثبت و تأثیرگذار بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت کشاورزی استان اهداف مورد نظر را به ثمر بنشانیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با تشکیل جلسات مستمر در سال‌جاری نیز سعی می‌کنیم تا طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به قابلیت و ظرفیت مورد نظر برسد که شهرستان پارس‌آباد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت و با ظرفیت استان اردبیل در این زمینه می‌تواند یکی از قطب‌های تحولی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان پارس‌آباد علاوه بر طرح‌های توسعه کشاورزی توجه به تأمین زیرساخت‌ها، تکمیل مسکن مهر، بیمارستان این شهرستان و همچنین تکمیل فرودگاه پارس‌آباد از اولویت‌های جدی می‌باشند که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نسبت به تأمین اعتبار و همچنین طرح‌های توسعه‌ای بخش حمل و نقل و مسکن اعتبار ویژه در نظر گرفته شد.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز در این نشست به مرزی بودن این شهرستان و در معرض آسیب فرهنگی بودن جوانان و نوجوانان این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم که با تنوع برنامه‌های فرهنگی جلوی این نگرانی و دغدغه‌ خانواده‌ها گرفته شود.

حجت‌الاسلام ولی علوی از صدا و سیمای مرکز اردبیل خواست تا در راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در این منطقه همت مضاعف داشته تا جلوی بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه گرفته شود.

ورودی گردشگران خارجی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل همچنین در بازدید از گمرک شهرستان بیله‌سوار از افزایش مناسب گردشگران خارجی از طریق پایانه‌ مرزی بیله‌سوار خبر داد.

اکبر نیکزاد با یادآوری اینکه روزانه بیش از 3 هزار نفر از اتباع کشور آذربایجان وارد کشورمان می‌شوند، گفت: از اهداف ورود مسافران و گردشگران خارجی به استان اردبیل سفر به شهرهای مختلف، زیارت بارگاه امام رضا(ع) و حوزه درمان و بستری بیماران مختلف است که علاوه بر اردبیل به سایر مناطق نیز سفر می‌کنند.

وی به لغو یک‌طرفه روادید در این پایانه مرزی اشاره کرد و افزود: امیدواریم کشور مقابل نیز با حسن نیتی که از خود نشان می‌دهد نسبت به حذف روادید برای تردد مسافران دو کشور راهکارهای مناسب را در نظر بگیرد.

نیکزاد به راه‌اندازی گمرک اصلاندوز نیز در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این حرکت نیز می‌تواند عاملی اثرگذار در تسهیل تردد اتباع دو کشور باشد.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول