اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون روستایی گیلان خبر داد

توزیع 138 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی گیلان

مدیر‌کل تعاون روستایی گیلان از خرید توافقی و توزیع بالغ بر 138 هزار تن محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها خبر داد.

توزیع 138 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ضیا فیض‌پور در جلسه تعاون روستایی استان گزارشی را از فعالیت این اداره کل در سال گذشته ارائه داد.

وی اظهار کرد: سال گذشته 138 هزار و 408 تن انواع محصولات کشاورزی و دامی و نهاده به صورت خرید توافقی تامین و توزیع شد.

این مسئول 106 هزار و 427 تن از محصولات مذکور را مربوط به بخش کشاورزی شامل برنج کیفی و پرمحصول، آرد، سبوس گندم، جو، آرد جو، کنسانتره دامی، ذرت و پرتقال عنوان کرد.

وی ارزش اقتصادی خرید این محصولات را 569 میلیارد و 505 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین خرید مربوط به 24 هزار و 130 تن آرد گندم و 24 هزار و 70 تن سبوس گندم است.

فیض‌پور ادامه داد: 13 هزار و 781 تن کنسانتره دامی، 12 هزار و 518 تن جو و آرد جو، 11 هزار و 100 تن پرتقال و 5 هزار و 450 تن ذرت دانه‌ای خریداری شده است.

وی با اشاره به خرید محصولات پروتئینی از دامداران، اضافه کرد: سال گذشته 21 هزار و 981 تن انواع پروتئین حیوانی شامل گوشت قرمز و سفید و شیر از دامداران خریداری شد.

مدیر‌کل تعاون روستایی گیلان ارزش اقتصادی این میزان خرید محصولات پروتئینی را 292 میلیارد و 327 میلیون ریال عنوان کرد که به صورت توافقی توسط شرکت‌های تعاون روستایی و کشاورزی استان خریداری شده و بیشترین مقدار خرید این محصولات 28 هزار و 129 تن شیر از دامداران بوده است.

وی از کاهش هشت درصدی میزان خرید انواع محصولات مذکور نسبت به سال 90 خبر داد و یادآور شد: این امر ناشی از کاهش خرید کنسانتره دامی و تولید شیر توسط دامداران بوده است.

به گفته فیض‌پور، سال گذشته 2 هزار و 248 نفر روز از فراگیران مختلف شبکه تعاون روستایی گیلان آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف شغلی خود را فرا گرفتند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول