اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

احداث پالایشگاه زنجان با تکنولوژی پیشرفته در سال‌جاری

استاندار زنجان از احداث پالایشگاه زنجان با استفاده از تکنولوژی جدید برای نخستین بار در کشور خبر داد.

احداث پالایشگاه زنجان با تکنولوژی پیشرفته در سال‌جاری

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از فعالیت‌های تاثیرگذار استان محسوب می‌شود که در اواخر سال آینده به بار نشست.

وی با بیان اینکه این پروژه به دلیل ملی بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: طی مراحل قانونی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زمانبر بوده و با پیگیری‌های انجام شده به ثمر رسید.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه احداث این پروژه از مصوبات دوم سفر هیئت دولت به استان زنجان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با سایر استان‌های دیگر این پروژه به هیئت وزیران رسید که به دلیل داشتن مشکلات از سوی سایر استان‌ها این مصوبه نهایی نشد.

وی با بیان اینکه اسفند ماه سال گذشته این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، یادآور شد: با اقدامات انجام شده این پروژه نهایی شد.

*اختصاص هزار هکتار برای منطقه ویژه اقتصادی زنجان

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه زمین مورد نظر برای احداث این منطقه پیش‌بینی شده است، افزود: یک‌هزار هکتار برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان در نظر گرفته شده است.

وی از انجام مطالعات کلی و طراحی‌های این منطقه در زنجان خبر داد و افزود: عملاً فعالیت‌های این پروژه در استان آغاز می‌شود.

استاندار زنجان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را فرصت و ظرفیتی تاثیرگذار برای استان زنجان عنوان کرد و گفت: مناطق ویژه اقتصادی همانند مناطق آزاد از امتیازات خاصی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های استان برای اجرای چند پروژه بزرگ تصریح کرد: احداث پالایشگاه همچنان در دستور کار استان قرار دارد.

*پروژه‌های زنجان آماده سرمایه‌گذاری است

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه برخی از پروژه‌های انجام نشده استان نهایی شده و آماده سرمایه‌گذاری لازم است، افزود: برخی از پروژه‌ها نیز در طی مراحل مختلف است.

وی با اشاره به اینکه دستورات صریحی برای احداث پالایشگاه در استان زنجان از مسئولان اخذ شده است، یادآور شد: سرمایه‌گذار نیز برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پالایشگاه زنجان با استفاده از تکنولوژی جدید برای نخستین بار در کشور احداث می‌شود، افزود: امیدواریم در سال‌جاری شاهد کلنگ‌زنی این پروژه باشیم.

وی از توزیع 90 میلیارد تومان اوراق مشارکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد و تصریح کرد: پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای زنجان موجب دستیابی به چنین موفقیتی شده است.

*اضافه شدن 400 میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری‌های زنجان

رئوفی‌نژاد از اضافه شدن 400 میلیارد تومان به مجموعه سرمایه‌گذاری‌های استان خبر داد و گفت: در صورت تایید اجرای پروژه این میزان به سرمایه‌گذاری‌های استان اضافه می‌شود.

وی توسعه فرودگاه زنجان را از برنامه‌های استان دانست و گفت: پرواز زنجان - استانبول هماهنگ شده و چارترکننده نیز مشخص شده است.

استاندار زنجان از اختصاص 25 میلیارد تومان برای گاز استان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای توسعه گاز شهری و روستایی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/73003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول