اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

صادرات محوریت حماسه اقتصادی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات می‌تواند محور و کانون خلق حماسه اقتصادی باشد که پشتیبانی همه‌جانبه از آن یک ضرورت غیر قابل انکار است.

صادرات محوریت حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه و پایش صادرات و توانمندی اقتصادی در اردبیل اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با محور قرار دادن صادرات غیرنفتی و تکیه بیشتر بر صادرات کشاورزی و صنعتی می‌توانیم خودکفایی واقعی را رقم بزنیم و افزایش 20 درصدی صادرات استان در سال گذشته را به بیشتر از این میزان ارتقا بخشیم.

وی به افزایش روزافزون صادرات به رغم برخی تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی و در مقابل کاهش واردات از نظر ارزش و وزن اشاره کرد و افزود: در سالی که باید حماسه سیاسی و اقتصادی خلق کنیم باید به ابزارهای توانایی صادرات و همچنین تقویت حوزه تولید داخلی مجهز شویم چرا که ما با داشتن کارخانه‌های مستعد می‌توانیم همچنان روند رو به رشد و شتاب تولید صنعت را شاهد و ناظر باشیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: در این استان به همت سرمایه‌گذاران تولید محصولات ام.دی.اف و همچنین مجموعه‌های تولیدی ماشین‌آلات صنایع غذایی و فرآوری به مانند سوت ماشین می‌تواند ظرفیتی بی‌نظیر باشد به طوریکه صاحبان این کارخانه‌ها از ارزآوری 42 میلیارد تومانی و اجرای 18 پروژه در کشور ونزوئلا خبر می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: در کنار آن وجود کارخانه تایرسازی که 17 درصد تایر خودروها را تولید می‌کند با تولید روزانه 5 هزار حلقه تایر متنوع از دیگر ظرفیت‌های تولیدی کارخانه‌های ما است که خود می‌تواند ظرفیتی عظیم و رو به جلو باشد.

دبیر کارگروه صادرات غیرنفتی اردبیل به فعال شدن کارخانه سبلان پارچه و تولید پوشاک با محوریت صادرات خبر داد و بیان کرد: در کنار این ظرفیت‌های بخش صنعتی ما از توانمندی‌های کشاورزی نیز برخوردار هستیم به طوریکه یک پنجم سیب‌زمینی کشور در این استان تولید می‌شود که از 900 هزار تن محصول تولیدی بیش از 260 هزار تن قابلیت صادرات را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تولید بذور مختلف کشاورزی با استانداردهای بالا را دیگر ظرفیت عظیم صادرات برشمرد و گفت: ما در شمال استان تولید سویا و کلزا را داریم که 13 هزار و 200 هکتار از اراضی مستعد به کشت این محصول اختصاص یافته و در دشت اردبیل نیز تولید بذر چغندر قند ظرفیتی بی‌نظیر است.

عزیزی تولید 100 درصد بذر سرگم و همچنین بذر ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای را از دیگر توانمندهای صادرات بخش کشاورزی اعلام کرد که ضرورت دارد با تبدیل آن به فرآوری‌های مورد نیاز برای تحقق این بخش گام‌های جدی را برداریم.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول