اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان تأکید کرد

تحقق شعار سال در گرو رصد فرصت‌های حماسه سیاسی و اقتصادی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی در گرو رصد فرصت‌هایی پیش‌رو در این دو بخش است.

تحقق شعار سال در گرو رصد فرصت‌های حماسه سیاسی و اقتصادی

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شعار رهبری در سال 92، به مطالعه و بررسی نظرات اندیشمندان و فلاسفه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس متوجه شدم سه رکن باعث قوام و دوام حکومت‌ها می‌شود و این جالب است که مقام معظم رهبری در شعار امسال دو رکن از سه رکن را مد نظر قرار داده‌‌اند.

وی سیاست، معیشت و اقتصاد را دو رکن اصلی مورد تأکید فلاسفه اسلامی در دوام حکومت‌ها عنوان کرد و گفت: فلاسفه سیاست را رأس حکومت و سیستم اقتصادی کشور را به عنوان دستگاه گوارش حکومت تعریف کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ابراز داشت: اگر دو اصل سیاست و اقتصاد در هر حکومت در مسیر حقه خودش باشد، آن حکومت دوسوم پیروزی و استقلالش تأمین شده است.

این مسئول با بیان اینکه نکته مهم دیگر در شعار امسال صفتی بود که رهبری تعیین فرمودند و آن صفت «حماسه» بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس نگاه جامعه از مردم تا مسئولان و دولتمردان و صاحبان قوا، باید حماسی باشد.

آزادیخواه با بیان اینکه نگاه حماسی به معنای «کلکم راع و کلکم مسئول» است، تصریح کرد: بر این مبنا هر فرد از آحاد جامعه در رابطه با تعیین مسیر امور سیاسی احساس تکلیف کند.

به تأکید وی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یعنی تمام جامعه، تنگناها، نقاط قوت، نقاط ضعف و فرصت‌های سیاسی و اقتصادی را رصد و در آن مسیر حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه صفت حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی به این معنا است که دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش را کنیم آباد؛ ابراز داشت: چنین نگاهی در بین تمام سیاستمداران دنیا و اقتصاددانان دنیا منحصر به فرد است و ما شاهدیم سردمداران غرب معمولاً در تعارض بودند بین سیاست و اقتصاد؛ یعنی نظام‌ها گاهی سیاسی بوده و گاهی اقتصادی.

وی با بیان اینکه نخستین بار است که دو اصل سیاست و اقتصاد توسط مقام معظم رهبری ترکیب می‌شود، متذکر شد: سهم‌دهی به همه آحاد جامعه در دو امر مهم سیاست و اقتصاد با آوردن صفت «حماسه» در شعار امسال رهبری نیز منحصر به فرد است و بحران‌هایی که امروز در اروپا و امریکا شاهد آن هستیم به این دلیل است که مردم احساس سهمی در حوزه‌های سیاست و اقتصاد ندارند و احساس بلاتکلیفی می‌کنند.

آزادیخواه در پایان اذعان داشت: مقام معظم رهبری با صفت «حماسه» که به دو اصل سیاسی و حکومت در شعار امسال دادند، برای همه مردم سهم‌دهی تعیین فرموده‌اند که بسیار شایان توجه است.

انتهای پیام/89004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول