به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن لشگری با اشاره به سهم سه و نیم میلیون نفری ایران در سال 2010 از جذب گردشگر خارجی، گفت: سودی که در ازای گردشگری به دست می آوریم منفعت خالص است.
وی افزود: در کنار شتابی که در سالهای اخیر با فراهمسازی تجهیزات آمادهسازی زیرساختها، هتلها، مجتمعهای تفریحی، توریستی و امکانات اقامتی صورت گرفته است، باید نیروی انسانی ماهر و متخصص تربیت کنیم.
لشگری با بیان اینکه در شرایط تحریم، باید تاکید بیشتری به گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی در پایتخت معنوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: موسسه توسعه گردشگری در حال مطالعه در مورد سرمایه گذاری در بخش گردشگری زیارتی و سیاحتی در تمامی ظرفیتهای بالقوه آن است.
مدیر توسعه و گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسانرضوی ادامه داد: موسسه توسعه گردشگری، در حال بررسی روشهای نوین تامین مالی در سرمایهگذاری در این صنعت و ایجاد سرمایهگذاری خاص برای تامین مالی پروژههای متنوع بخش گردشگری است.
وی اذعان کرد: در سال جدید موسسه توسعه گردشگری در تعامل با دیگر استانهای کشور، برنامهریزی جامعی را در زمینه گردشگری پیگیری و اقدام میکند؛ حرکت به سمت سامان مدیریت، گسترش و توسعه صنعت توریسم و گردشگری یکی از محورهای مهم برنامهها و از اولویتها است.
لشکری در رابطه با راهبردها و سیاستهای رقابتی و اقتصادمندی اقتصاد ملی در حوزه گردشگری گفت: خصوصیسازی و رقابت، سرمایهگذاری خارجی و داخلی، سیاستهای پولی و مالی، انطباق سیاست ارزی با الزامات بخش توسعه گردشگری و بهرهوری از مهمترین راهبردهای رقابتمندی اقتصادی است.
وی ادامه داد:مباحث عمومی رقابتمندی گردشگری، کاهش قیمت سفرها و اقامتها و بازنگری اصلاح و طراحی مجدد مشوقهای سرمایه گذاری و گردشگری با هدف تسهیل روانسازی و افزایش اثر بخشی مشوقها نیز از دیگر راهبردهای رقابتمندی اقتصادی در این حوزه است.
مدیر توسعه و گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسانرضوی یادآور شد: باید برای اجرایی شدن آن اهتمام ویژه داشت و جا دارد که با نگاه به حضور میلیونی زائران در مشهدمقدس، خدمات پیش بینی شده متفاوت از دیگر نقاط کشور باشد و تعریف خاص خود را از پایتخت معنوی داشته باشیم.
انتهای پیام/70005/خ30/پ3003