اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه و گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی:

توسعه گردشگری و بهره‌وری آن مهم‌ترین راهبرد رقابت‌مندی اقتصاد است

مدیر توسعه و گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی گفت: توسعه گردشگری و بهره‌وری آن مهم‌ترین راهبرد رقابت‌مندی اقتصاد است و باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشیم.

توسعه گردشگری و بهره‌وری آن مهم‌ترین راهبرد رقابت‌مندی اقتصاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن لشگری با اشاره به سهم سه و نیم میلیون نفری ایران در سال  2010 از جذب گردشگر خارجی، گفت: سودی که در ازای گردشگری به دست می آوریم منفعت خالص است.

وی افزود: در کنار شتابی که در سالهای اخیر با فراهم‌سازی تجهیزات آماده‌سازی زیرساخت‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های تفریحی، توریستی و امکانات اقامتی صورت گرفته است، باید نیروی انسانی ماهر و متخصص تربیت کنیم.

لشگری با بیان اینکه در شرایط تحریم، باید تاکید بیشتری به گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی در پایتخت معنوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: موسسه توسعه گردشگری در حال مطالعه در مورد سرمایه گذاری در بخش گردشگری زیارتی و سیاحتی در تمامی ظرفیت‌های بالقوه آن است.

مدیر توسعه و گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی ادامه داد: موسسه توسعه گردشگری، در حال بررسی روشهای نوین تامین مالی در سرمایه‌گذاری در این صنعت و ایجاد سرمایه‌گذاری خاص برای تامین مالی پروژه‌های متنوع بخش گردشگری است.

وی اذعان کرد: در سال جدید موسسه توسعه گردشگری در تعامل با دیگر استانهای کشور، برنامه‌ریزی جامعی را در زمینه گردشگری پیگیری و اقدام می‌کند؛ حرکت به سمت سامان مدیریت، گسترش و توسعه صنعت توریسم و گردشگری یکی از محورهای مهم برنامه‌ها و از اولویت‌ها است.

لشکری در رابطه با راهبردها و سیاست‌های رقابتی و اقتصادمندی اقتصاد ملی در حوزه گردشگری گفت: خصوصی‌سازی و رقابت، سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، سیاست‌های پولی و مالی، انطباق سیاست ارزی با الزامات بخش توسعه گردشگری و بهره‌وری از مهم‌ترین راهبردهای رقابت‌مندی اقتصادی است.

وی ادامه داد:مباحث عمومی رقابت‌مندی گردشگری، کاهش قیمت سفرها و اقامت‌ها و بازنگری اصلاح و طراحی مجدد مشوقهای سرمایه گذاری و گردشگری با هدف تسهیل روان‌سازی و افزایش اثر بخشی مشوق‌ها نیز از دیگر راهبردهای رقابت‌مندی اقتصادی در این حوزه است.

مدیر توسعه و گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی یادآور شد: باید برای اجرایی شدن آن اهتمام ویژه داشت و جا دارد که با نگاه به حضور میلیونی زائران در مشهدمقدس، خدمات پیش بینی شده متفاوت از دیگر نقاط کشور باشد و تعریف خاص خود را از پایتخت معنوی داشته باشیم.

انتهای پیام/70005/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول