اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام موسسه امام خمینی:

تبعیت از ولایت فقیه موجب تثبیت اقتدار ملی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه برای تثبیت اقتدار ملی گفت: از آغاز انقلاب تاکنون هر جا مشکلی به وجود آمده است نتیجه عدم تبعیت بوده است.

تبعیت از ولایت فقیه موجب تثبیت اقتدار ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود رجبی ظهر امروز در دهمین همایش دفتر پژوهش‌های فرهنگی استان زنجان اقتدار ملی را یکی از مفاهیم منبعث از تفکرات مقام معظم رهبری اعلام کرد و اظهار داشت: نقطه بارز این تفکر این است که این مفهوم در نظامی مبتنی بر تفکرات دینی منبعث شده است.

وی تصریح کرد: آنچه در بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتدار ملی به چشم می‌خورد تاکید بر دین‌مداری، اخلاق و معنویت در اقتدار ملی است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه اقتدار ملی در حال حاضر دو تعریف دارد، اضافه کرد: کار برای خدا و امور دنیوی دو تعریف مجزا در اقتدار ملی است که در اولی همه اقدامات برای خدا و کسب رضایت او است و در دومی همه کارها برای امور مادی انجام می‌شود.

وی علم و اخلاق را از مضامین لازم برای کار در مقوله کسب اقتدار ملی دانست و اضافه کرد: در این صورت است که رسیدن به اهداف متعالی میسر می‌شود.

 رجبی به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد تضعیف اقتدار ملی اشاره و اضافه کرد: ایشان تضعیف باورهای دینی مردم را منجر به تضعیف اقتدار ملی می‌دانند.

وی اقتدار ملی بر پایه دین و اقتدار ملی بر پایه کفر را دو نگرش مصطلح در مورد اقتدار دانست و اضافه کرد: اقتدار ملی بر پایه کفر یک اقتدار متکی بر فرد، طاغوتی، ظالمانه و کاذب است در حالیکه اقتدار ملی مبتنی بر دین یک اقتدار متکی بر ملت است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تاکید کرد: اقتدار ملی مبتنی بر تفکر الهی از پشتوانه الهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقتدار ملی متکی بر دین یک خط تاریخی دارد، اضافه کرد: موحدان تاریخ این خط را دنبال می‌کنند.

 رجبی بر شکست‎ناپذیری اقتدار ملی متکی بر دین تاکید کرد و گفت: نمونه آن همین نظام جمهوری اسلامی است که با همه توطئه‌ها از روزهای نخست پیروزی انقلاب در برابر انواع توطئه‌ها ایستادگی کرده است.

وی مقاومت و پیروزی یک گروه کوچک شیعی به نام حزب‌الله در مقابل ارتشی که همه کشورهای عربی را ترسانده بود را از دیگر مصادیق اقتدار ملی مبتنی بر ایمان به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: سربلندی آنها در این مبارزه مرهون تفکرات این گروه است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به عبور از فتنه 88 اشاره و اضافه کرد: دشمنان با تجربه انجام انقلاب‌های مخملین در دیگر کشورها به سراغ ایران آمدند ولی این تجربه هم به یمن تفکرات و اقتدار ملی مبتنی بر ایمان الهی به شکست انجامید.

وی به اقتدار به وجود آمده برای نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات کشورهای منطقه بدون حضور ایران حل‎نشدنی است.

رجبی با بیان اینکه اقتدار ملی ایران در حال حاضر در سه سطح تعریف می‌شود، ادامه داد: این اقتدار در داخل کشور، اقتدار در بین کشورهای منطقه و اسلامی و در نهایت اقتدار جهانی تثبیت شده است.

وی با تاکید بر تثبیت اقتدار ملی ایران در جهان کنونی افزود: نظم نوین جهانی، دهکده جهانی و یا هر نام دیگری در حال حاضر زیر عنوان بیداری اسلامی که بعد از صدور تفکرات انقلاب اسلامی به وجود آمده، قرار گرفته است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بر فراگیر شدن تمدن شکوهمند اسلامی در جهان تاکید کرد و گفت: این فراگیری وعده خداوند متعال است که محقق می‌شود.

وی بر وظیفه‌مندی افراد در مورد اقتدار ملی اشاره و بیان داشت: اقامه دین نخستین وظیفه در اقتدار ملی تعریف شده است که اگر انجام شود وحدت هم محقق می‌شود.

رجبی وحدت بدون ولایت را غیرممکن دانست و ادامه داد: به پا داشتن دین نیازمند محور یعنی همان ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه هر نظامی که ولایت فقیه نداشته باشد در اقامه دین ناموفق است، تصریح کرد: اقامه دین منوط به ولایت است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عدم وجود ولایت را از موجبات بروز تفرقه در جامعه عنوان کرد و گفت: باید شکرگزار خداوند برای زندگی در عصری بود که توسط ولایت فقیه اداره می‌شود.

وی مبارزه با عناصر تضعیف اقتدار ملی را از دیگر وظایف دانست و اضافه کرد: قانون‎گریزی از عوامل آسیب‎رسان به اقتدار ملی محسوب می‌شود.

رجبی قانون را مافوق همه افراد اعلام کرد و گفت: فتنه 88 حاصل عدم تبعیت از قانون بود.

وی بازی در پازل دشمن را از دیگر عواملی عنوان کرد که به اقتدار ملی آسیب می‌زند و تصریح کرد: مطرح کردن مسائلی مانند مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی جزو همین مقوله است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رقابت‌های ناسالم و غلط را دیگر محور آسیب‎رسان به اقتدار ملی عنوان و ادامه داد: این رقابت‌ها ضمن صدمه وارد کردن به اقتدار ملی موجب شادی دشمن می‌شود.

وی غفلت از دشمن را از دیگر عوامل آسیب‎رسان به اقتدار ملی اعلام کرد و افزود: اعتقاد به دشمن بودن دشمن و شناخت ترفندهای آن منوط به داشتن بصیرت است.

رجبی حضور در صحنه‌های حساس توسط مردم را نشانه داشتن بصیرت دانست و تصریح کرد: مردم الحق والانصاف به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول