اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

کمیته امداد زنجان از سوی دفتر رهبری‌ مقبولیت صورت حساب‌های مالی گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ‌گفت: کمیته امداد زنجان از سوی دفتر رهبری‌ مقبولیت صورت حساب‌های مالی گرفت.

کمیته امداد زنجان از سوی دفتر رهبری‌ مقبولیت صورت حساب‌های مالی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولی‌زاده بعدازظهر امروز در دیدار کارکنان کمیته امداد استان زنجان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: کمیته امداد دومین نهاد انقلابی تاسیس شده به دستور امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه امداد پس از تاسیس با هدایت‌های داهیانه امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری به توفیقات بسیاری نائل آمده است افزود: خوشبختانه در طول فعالیت امداد قدم‌های موثری در برقراری عدالت اجتماعی برداشته شده است.

*بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها در کمک مردم به خانواده‌های نیازمند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به توفیقات حاصل شده توسط کمیته امداد، گفت: خوشبختانه با اعتمادسازی صورت گرفته میزان مشارکت‌های مردمی استان در سال‌جاری 64 درصد افزایش یافته است که این امر نشانه بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها در کمک مردم استان به خانواده‌های نیازمند است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از موفقیت‌های کسب شده توسط کمیته امداد در سطوح استانی و کشوری اضافه کرد: کسب مقبولیت صورت حساب‌های مالی برای دومین سال متوالی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و موسسه مفید راهبر در بخش کشوری و همچنین انتخاب کمیته امداد استان به عنوان دستگاه نمونه در زمینه تکریم ارباب رجوع و همچنین طرح سامد تنها گوشه‌ای از جمله موفقیت‌هایی است که این نهاد مردم و انقلابی در سال‌جاری به دست آورده است.

ولی‌زاده در ادامه به سایر فعالیت‌های کمیته امداد در خدمت‌رسانی به محرومین نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد توانمند‌سازی خانواده‌ها است و خوشبختانه در این زمینه نیز به توفیقات بسیاری نائل آمده است.

ایجاد اشتغال برای 2500 مددجوی کمیته امداد استان زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش اشتغال، گفت: از آغاز سال تاکنون بیش از 2 هزار و 500 فرصت شغلی توسط امداد ایجاد شده ‌که امید است با همکاری شبکه بانکی تا ماه‌های نخست سال آینده بیش از 6 هزار و 500 فرصت شغلی دیگر نیز ایجاد شود.

وی همچنین به تعداد خانواده‌های زیر پوشش این نهاد که شامل 46 هزار مددجو و 22 هزار خانوار می‌شود نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد 32 درصد جمعیت زیر پوشش را مردان و 68 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: همچنین از نظر خانوار نیز 42 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

*افزایش 196 درصدی زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان

ولی‌زاده در ادامه به مشارکت مطلوب خیرین در طرح‌های اجرایی امداد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تحریم‌های دشمنان تاثیری در این زمینه نداشته و تاکنون شاهد رشد 64 درصدی در درآمدهای مردمی هستیم که البته این عدد و رقم با جمع‌بندی دوره پایانی سال افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مسئله زکات، گفت: در ‌این بخش نیز شاهد رشد 196 درصدی زکات در سال 91 هستیم که بی‌سابقه‌ترین رشد را در استان دارد که یکی از علل آن اختصاص سیاست‌های تشویقی در این زمینه از سوی دولت است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در پایان به بحث تفاهم‌نامه‌های امداد با دستگاه‌های دولتی و موسسات خیریه نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 166 تفاهم‌نامه در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول