اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

احداث مدرسه در گلشهر کاظمیه زنجان از اولویت‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به برنامه موجود برای توسعه منطقه گلشهر این استان گفت: عدم احداث آموزشگاه در این منطقه از نگرانی‌های مسئولان آموزش و پرورش است.

احداث مدرسه در گلشهر کاظمیه زنجان از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری شامگاه چهارشنبه در دوازدهمین جلسه ستاد آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رتبه آموزش و پرورش استان زنجان در سال 88 اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده منجر به ارتقای رتبه آموزش و پرورش استان از 27 آن سال به رتبه‌های برتر طی دو سال گذشته شده است.

*ارتقای رتبه آموزش و پرورش زنجان طی دو سال گذشته

وی با اشاره به رتبه‌بندی عملکرد آموزش و پرورش استان‌ها با شاخص‌های خاص افزود: عملکرد آموزش و پرورش طی چند سال گذشته منجر به کسب رتبه ممتاز یا عالی در اغلب رتبه‌بندی‌ها شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان طی دو سال گذشته در برگزاری مراسم‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، استقرار نظام 6، 3، 3 و هوشمندی مدارس موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است.

*اتصال 80 درصد از مدارس استان به شبکه ملی اینترانت

وی به هوشمندسازی 646 مدرسه در سطح استان اشاره و تصریح کرد: یک‌هزار و 81 مدرسه طی این مدت هوشمندسازی شده است.

نظری به حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس استان زنجان در جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: میانگین حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در این جشنواره دوم کشوری بوده است.

وی آغاز بازگشایی مدارس را بعد از سه ماه تعطیلی از پروژه‌های سنگین اعلام و اضافه کرد: استان زنجان با اجرای درست این بازگشایی و همچنین طرح استقبال از مهر دارای رتبه عالی است.

*برگزاری نماز جماعت در 755 مدرسه استان زنجان

نظری به برگزاری نماز جماعت در 755 مدرسه اشاره و ادامه داد: نماز جماعت در 358 مدرسه با حضور امام جماعت و در بقیه مدارس با حضور مربیان پرورشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان جزو پنج استان مورد تجلیل قرار گرفته در مورد اجرای برنامه‌های قرآنی است، تصریح کرد: 46 هزار دانش‌آموز در طرح نهضت حفظ قرآنی حضور یافته و 12 هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از راه‌اندازی 142 مدرسه قرآنی در سطح استان خبر داد و افزود: 15 هزار دانش‌آموز در این مدارس حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: داشتن فرم برای دانش‌آموزان از تاکیدات این شورا بوده است که عملیاتی شده است.

نظری به استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها از مدارس خاص اشاره و تصریح کرد: تعداد مدارس خاص استان افزایش یافته است.

وی به پیشی گرفتن باسوادی در استان نسبت به میانگین کشوری اشاره و اضافه کرد: زنجان در برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز هم بر دیگر استان‌ها پیشی گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به تدریس آزمایشی کتاب استان‌شناسی در مدارس استان اشاره و اضافه کرد: با گرفتن نظریات و پیشنهادات این کتاب در سال آینده از حالت آزمایشی خارج و به صورت عادی تدریس می‌شود.

وی تاسیس دانشگاه فرهنگیان را از نتایج اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: 2 درصد از دانشجویان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

نظری با اشاره به معاف شدن مدارس از حق انشعاب تصریح کرد: با اجرای این مصوبه اغلب مدارسی که امکان اتصال به شبکه فاضلاب را داشتند به این شبکه متصل شده‌اند.

وی از هوشمندسازی سیستم‌های گرمایشی در مدارس خبر داد و افزود: 80 درصد از سیستم‌های گرمایشی مدارس استان هوشمند شده است و برای بقیه باید به دنبال راهکاری ویژه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به نگرانی موجود در منطقه گلشهر زنجان در مورد عدم احداث مدرسه اشاره و ادامه داد: این موضوع باید توسط مسئولان ارشد استان پیگیری و حل شود.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول