اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: استان زنجان آماده استقبال و میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

زنجان آماده استقبال از مسافران نوروزی است

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت عید نوروز در عمارت دارایی (موزه صنایع‌دستی) استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه عمارت دارایی یکی از نخستین بناهای تاریخی شهر زنجان بوده که با کاربری اداری ساخته شده است، خاطرنشان کرد: این عمارت، ساختمان مالیه شهر زنجان بود.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه عمارت دارایی در دوران پهلوی نخست و در سال 1316 احداث شده است، تصریح کرد: این بنا بر اساس دستور مستوفی ساخته شده است.

*الگوی معماری بنای دارایی سبک پهلوی است

وی با اشاره به اینکه سبک معماری بنای دارایی متناسب با الگوی معماری دوره پهلوی نخست است، اضافه کرد: این بنا شامل سه طبقه با آجرکاری در نما و سقف شیروانی است.

ارجمند با بیان اینکه کاربری بنای دارایی به صورت اداری است، یادآور شد: سالنی در وسط مجموعه و اتاق‌هایی در طرفین آن احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه با مرمت‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، بنای دارایی در حال حاضر به موزه صنایع‌دستی استان تبدیل شده است، ادامه داد: مرمت این بنا به صورت جدی از سال 88 آغاز شد.

*موزه صنایع‌دستی زنجان میزبان مسافران نوروزی است

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تجهیز بنای دارایی با کاربری موزه صنایع‌دستی در سال 89 پایان یافته است، خاطرنشان کرد: این بنا برای ایام عید نوروز میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آثار مختلفی از هنرمندان صنایع‌دستی در موزه صنایع‌دستی استان زنجان به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: این موزه یکی از موزه‌های مجهز استان به شمار می‌رود.

*نمایش چاروق بزرگ در موزه صنایع‌دستی زنجان

ارجمند با اشاره به اینکه صنایع‌دستی متنوع از جمله بزرگ‌ترین چاروق در موزه صنایع‌دستی زنجان به نمایش درآمده است، ادامه داد: در این موزه برنامه‌های مختلفی همزمان با عید نوروز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول