اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

ساخت مسجد در مراکز تجاری و دانشگاهی مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه ساخت مسجد در مراکز تجاری و دانشگاهی باید بیشتر مورد توجه باشد، گفت: در مسجد باید کار فرهنگی شود نه اینکه از مسجد استفاده اقتصادی شود.

ساخت مسجد در مراکز تجاری و دانشگاهی مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین حائری ظهر امروز در گردهمایی که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نقطه‌ای که روی کره زمین تبدیل به زمین و مسجد شد خانه کعبه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین نخستین مرکز به وجود آمده بر روی سطح زمین مسجد به عنوان نخستین پایگاه عبادت بوده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان تصریح کرد: مسجد بیت‌الله است که این نشان‌دهنده ارتباط قوی خلق با خالقش است و تنها جایی است که حالت معنویت به انسان دست می‌دهد.

حائری، عبادت را به عنوان بالاترین و مهم‌ترین محصول زندگانی انسان برشمرد و ادامه داد: اگر عبادت از زندگی انسان جدا شود زندگی پوچ، بی‌ارزش و بی‌هویت می‌شود.

وی با بیان اینکه عبادت در دین اسلام محدودیت ندارد، اضافه کرد: عبادت در دین مبین اسلام بسیار گسترده است به طوری که تمام کارهای روزمره عبادت محسوب می‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه نماز حرف نخست در عبادت را می‌زند، اضافه کرد: اگر نماز را محور عبادت قرار دهیم و همه امور‌ بر محور نماز باشد جامعه‌ پیشرفته، اسلامی و قرآنی خواهیم داشت.

 مهندسان باید در ساخت مسجد توجه ویژه داشته باشند

حائری از دانشگاه‌ها به عنوان متولی فرهنگ انتقاد و اظهار کرد: مهندسان و دانشگاهیان جامعه در ساخت‌و‌سازهای خود به ساخت مسجد توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ساخت مسجد در مراکز تجاری و شهرسازی باید بیشتر مورد توجه باشد، تصریح کرد: همانطور که پیامبر(ص) در بدو ورود به مدینه مسجد ساخت و پیشرفت شهر را مسجد قرار داد ما نیز باید در مراکز تجاری و شهرسازی بیشتر به این مقوله توجه کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید ساخت مسجد را در اولویت‌ قرار دهند.

بازارها مدافعان مساجد هستند

حائری ادامه داد: بازارها مهم‌ترین پشتوانه اقتصادی مساجد به شمار می‌روند و از مدافعان مساجد هستند.

وی به شیوه‌ جذب درآمد برای مساجد اشاره کرد و گفت: در مسجد باید کار فرهنگی شود نه اینکه از مسجد استفاده اقتصادی شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان بازوان توانمند مساجد یاد کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم مساجد، امن بودن آن است و اینکه مسجد باید محل همدلی و اتحاد باشد.

حائری یادآور شد: مساجد باید به صورت مردمی اداره شود و این از سیاست‌های کلان نظام است.

انتهای پیام/69008/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول