اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای جذب جوانان به مساجد صورت می‌گیرد

تشکیل گروه‌های مشاوره در کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از کارهای بسیار مهم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تشکیل گروه‌های مشاوره است.

تشکیل گروه‌های مشاوره در کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام رضا قاسمی در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان که با حضور فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ در قرآن کریم در مورد مساجد و احیا و ارزش آن بارها صحبت کرده و نسبت به آن تأکید کرده است.

وی با بیان این‌که کسانی در آخرت به آسایش و آرامش می‌رسند که در ساخت مسجد تلاش کنند و اهل رفتن به مسجد باشند، خاطرنشان کرد: کسانی که مردم را از رفتن به مسجد منع می‌کنند، هم در این دنیا گرفتار مشکلات می‌شوند و هم در آخرت عذاب شدید در کمین آن‌ها خواهد بود.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و استفاده از امکانات آن می‌تواند نقش و تأثیر مهمی در ارتباط با عمران و آبادانی مساجد داشته باشد.

قاسمی یکی از کارهای بسیار مهم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تشکیل گروه‌های مشاوره دانست و افزود: مشاوره‌های دینی و تحصیلی می‌تواند در جذب جوانان به مساجد بسیار تأثیرگذار باشد.

وی تشکیل گروه‌های هنری در کانون‌ها را از دیگر عوامل جذب جوانان به مساجد عنوان کرد و افزود: کانون‌ها باید به امر کتاب و کتابخوانی و همچنین پژوهش توجه ویژه داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این‌که کانون‌ها باید نسبت به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اقدام کنند، ادامه داد: اردوهای برگزار شده در کانون‌ها باید زیر ساخت‌های علمی داشته باشند و گروه‌های جذب مردمی در مساجد باید جدی گرفته شود.

اختصاص یک میلیارد ریال به کانون‌های مساجد گچساران در سال جاری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این مراسم اظهار کرد: امسال یک میلیارد ریال برای تجهیزات کانون‌های مساجد گچساران در نظر گرفته شده و ما تاکنون توانستیم بخشی از این اعتبار را جذب کنیم.

سید زمان علی‌پور افزود: امسال امکانات مناسبی به کانون‌ها اختصاص داده شد و در مجموع برای برگزاری طرح اوقات فراغت 75 میلیون ریال اعتبار به کانون‌ها پرداخت شد.

وی یادآور شد: امسال 15 عدد دوربین عکاسی، 15 عدد چاپگر، دو سیستم صوتی، 24 رایانه، 38 قفسه کتاب و 22 میز مطالعه به کانون‌های مساجد گچساران اهدا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم و اجرای طرح 1446، برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن کریم و ساخت ربات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد در گچساران در سال جاری بود.

انتهای پیام/82010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول