اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی در 17 اسفند

فعالان برتر کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی مراسمی در 17 اسفند، فعالان برتر کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شوند.

فعالان برتر کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد کانون‌های مصوب شده و فعال در سطح این استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 392 کانون مصوب شده و فعال در سطح این استان وجود دارد که از این تعداد 18 مرکز آن‌ها به صورت تخصصی در 18 رشته مختلف فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد تعداد کانون‌های تاسیس شده در سال جاری را 53 کانون در این استان بیان کرد و گفت: میزان حمایت این نهاد فرهنگی مذهبی به کانون‌ها یک میلیارد و 700 میلیون ریال بوده که میزان حمایت غیر نقدی جهت تکمیل و تجهیز مراکز بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است.

حجت‌الاسلام قاسمی تصریح کرد: در سال جاری از 250 کانون به منظور رسیدگی به این مراکز بازدیدی صورت گرفته تعداد مراجعات به کانون‌ها 610 نفر بوده و به منظور آگاهی مسئولان کشوری از وضعیت و خدمات‌دهی به کانون‌ها در سطح استان تاکنون از 20 مورد از شخصیت‌های مهم کشوری دعوت شده است.

وی فعالیت‌های اجرا شده کانون امور مساجد در کهگیلویه و بویراحمد را برگزاری طرح قرآنی 1446، برگزاری مسابقات قرآنی مدحامتان، برگزاری جشنواره سرود رضوی مختص کانون‌های روستایی، همایش اندیشه‌های آسمانی ویژه بانوان و آقایان با حضور 100 نفر در مشهد مقدس و برگزاری دوره آموزشی مشاوره و خانواده از فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و مذهبی است.

این مسئول در امور کانون مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برگزاری اوقات فراغت به میزان 90 درصد کانون‌های موجود، همایش تجلیل از کتاب‌داران کانون‌ها، بازدید،نظارت و ارزشیابی طرح اوقات فراغت، برگزاری دوره آموزشی حجاب و عفاف، طرح تفسیر کوتاه مخصوص روحانیون و ائمه جماعات، نمایشگاه دستاوردهای کانون فرهنگی و هنری در شهریور ماه، کمک‌های عمرانی جهت تکمیل فضای مساجد و ساخت، مرمت و تکمیل کانون‌های مساجد این استان است.

حجت‌الاسلام قاسمی به برگزاری جشنواره رضوی روستایی اشاره کرد و گفت: تعداد 15 گروه از کانون‌های مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد یک گروه برتر به جشنواره رضوی روستایی که در هرمزگان برگزار شد اعزام و نماینده کهگیلویه و بویراحمد رتبه‌ای کسب نکرده‌اند.

این مسئول فرهنگی و مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: طبق مصوبه 302 شورای انقلاب فرهنگی جهت تاسیس کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد که در 18 اسفندماه سال 71 مصوب شده و به همین منظور و به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد هر ساله 18 اسفند مراسم تجلیلی از فعالان فرهنگی، مدیران مسجد محور و کلیه کسانی که در طول سال جهت ارتقاء شاخص‌های فرهنگی کانون‌های مساجد فعالیت دارند برگزار می‌شود.

وی در ادامه به حضور مسئولان کشوری و استانی در این مراسم باشکوه اشاره و اذعان کرد: به منظور تجلیل از فعالان برتر روز پنج‌شنبه 17 اسفند سال جاری رأس ساعت 15 بعدازظهر در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون ستاد فرهنگی امور مساجد کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسمی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌ای تجلیل از کسانی است که در طول سال در کانون‌های مساجد فعالیت داشته و دارند و همچنین شناسایی و معرفی کانون‌ها و گزارش کار از فعالیت کانون‌ها است.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول