اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

کانون‌های فرهنگی مساجد کشور به 22 هزار باب افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد کانون‌های مساجد کشور به 22 هزار باب افزایش می‎یابد.

کانون‌های فرهنگی مساجد کشور به 22 هزار باب افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالحسین آل‌محمد ظهر امروز در نشست هیئت نظارت بر مساجد استان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز مهم دینی و فرهنگی کشور به شمار می‎روند و تاکنون در این مراکز در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ دینی اقدامات بسیاری انجام گرفته است.

وی از فعالیت 15 هزار باب کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این تعداد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به 22 هزار باب افزایش دهیم.

آل‌محمد ادامه داد: از این تعداد کانون مساجد فعال در کشور 618 باب کانون تخصصی در رشته‌های مختلف راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت هستند.

معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به برنامه‌های این ستاد در سال جاری، گفت: برگزاری طرح تفسیر کوتاه در 7 هزار مسجد و طرح تلاوت نور در 28 هزار مسجد از مهم‌ترین این فعالیت‌ها بوده است.

آل‌محمد افزود: همچنین از ابتدای امسال تا‌کنون 2 هزار نفر از فعالان مسجدی در سراسر کشور زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی پوشش 60 درصدی مساجد روستایی را از مهم ترین سیاست‌های جدید این ستاد اعلام کرد و گفت: اعطای مجوز فعالیت به 90 کانون مصلی، تأسیس 10 هزار کتابخانه مخزن‌دار و باز در شبستان مساجد، 720 واحد خانه نور، 176 خانه فرهنگ دیجیتال مساجد، 32 کتابخانه دیجیتال و تشکیل یک هزار و 200 هسته پژوهشی از دیگر فعالیت‌های ستاد عالی تاکنون بوده است.

آل‌محمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جماعات خراسان شمالی تصریح کرد: ایشان در این دیدار بر ضرورت تقویت کانون‌های مساجد تاکید کردند.

معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: امید می‎رود بتوانیم با گسترش این کانون‌ها در همه نقاط کشور به ویژه در روستاها شاهد تاثیرات مثبت برنامه‌های این ستاد در کشور باشیم.

انتهای پیام/68004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول