اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمانشاه:

25 خانه نور در مساجد کرمانشاه وجود دارد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمانشاه گفت: در سال ‌جاری پنج خانه نور به 20 مرکز در کانون مساجد استان کرمانشاه افزوده شده است.

25 خانه نور در مساجد کرمانشاه وجود دارد

طیب صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص فعالیت‌های کانون مساجد استان کرمانشاه در سال‌ جاری به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: در طرح تلاوت نور در اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد، در سال دو بار قرآن توزیع می‌شود که در این طرح هر روز یک صفحه از قرآن‌کریم تلاوت می‌شود که از فعالیت‌های عمده کانون مساجد است.

صفری با اشاره به فعالیت‌های آموزشی کانون مساجد استان، تصریح کرد: با مشارکت کانون مساجد دوره‌های آموزشی طرح منتظران آسمانی با حضور 180 نفر، طرح سواد رسانه‌ای با حضور 60 نفر، طرح آموزش مفسر با حضور 40 نفر از ائمه جماعات، کارآفرینی فرهنگی با حضور 130 نفر، اندیشه‌های آسمانی با حضور 65 نفر و آشنایی عمومی با نهج‌البلاغه با حضور 40 نفر برگزار شد.

به گفته وی، تربیت مربی عفاف و حجاب با حضور 24 کارآموز، تربیت مدیران کانون‌ مساجد جدیدالتاسیس با حضور 60 نفر، تربیت مربی حفظ ویژٓه خواهران با حضور 100 کارآموز و دوره‌های آموزشی طرح اوقات فراغت نیز از جمله برنامه‌های آموزشی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه از معدود استان‌هایی است که حمایت جدی از فعالیت کانون مساجد داشته است.

وی افزود: بیش از 372 میلیون تومان اعتبار در سال‌جاری برای تجهیز کانون‌های مساجد استان تخصیص و جذب شده است و 240 میلیون تومان نیز در راستای ساخت و تکمیل کانون‌های مساجد در استان اختصاص داده شد.

صفری به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم‌زمان با اجلاس نماز اشاره کرد و گفت: با توجه به ارزیابی ستاد عالی مساجد کشور، کانون مساجد استان جزو 5 استان برتر کشور در این نمایشگاه بود.

وی ادامه داد: طرح هزار و 446 طرح قرآنی، کشوری است که از استان کرمانشاه نیز 30 نفر برگزیده و راهی سفرهای زیارتی مکه، کربلا و مشهد مقدس شدند.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه به بحث بیمه کتاب‌داران و مدیران مسئول اشاره کرد و افزود: 73 مدیر مسئول و کتابدار کانون مساجد تاکنون بیمه شده‌اند و ایجاد 18 وبلاگ در کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی نیز از فعالیت‌های کانون مساجد استان کرمانشاه است.

گفتنی است، کانون‌های مساجد استان کرمانشاه با 60 هزار عضو دارای 245 باب کتابخانه و 10 خانه دیجیتال است.

انتهای پیام/2700/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول