اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی خبر داد

رشد 25 درصدی کانون‌های فرهنگی مساجد در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

رشد 25 درصدی کانون‌های فرهنگی مساجد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اصحاب رسانه در آستانه سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌رضوی اظهار کرد: توجه و اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه‌ مسئولیتی آنها باید تبیین شود و اهمیت بیشتری به آنها در این حوزه داده شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ارکان توسعه شاخص‌های فرهنگی، تقویت شاخصه‌های فرهنگی و هنری و توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که با توجه به کارکرد مطلوب، این کانون‌ها نقطه عطفی میان آحاد مردم و اهالی مساجد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده‎اند.

سرابی خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اهمیت خاص و ویژه‌ای در توسعه شاخص‌های فرهنگی کشور دارند و سبب می‌شوند آحاد مردم با فعالیت‌های فرهنگی و هنری درگیر شوند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری در اداره‌کل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی برقراری پیوند با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد به سبب پیوندی که میان آنها و آحاد مردم وجود دارد، سبب توسعه مفاهیم و ارزش‌های ایران، اسلام و انقلاب می‌شود که اهمیت پرداختن به کانون‌ها را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که در قالب مطالبه‌ای از مردم و مدیران مطرح کرده‏اند، عنوان کرد: توجه به سبک زندگی ایرانی،‌ اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و هنری مطالبه رهبری از ماست که در خراسان‌رضوی در سطح روستاها و شهرها بدان پرداخته می‌شود.

سرابی با اشاره به اینکه مردم نقش مهم در ارتباط با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایفا می‌کنند، تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مهمترین تاثیر را در فرآیند زندگی ایرانی و اسلامی دارند و در واقع بخشی است که گره آن با ارزش‌های دینی و آحاد مردم خورده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در راستای توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌هایی تدوین شده است که یکی از آنها، استمرار در توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ابعاد کمی و کیفی است.

وی اظهار کرد: در سال جاری و در راستای این برنامه کمی و کیفی توسعه‌ای،‌ تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است و در حال حاضر که در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستیم، تعداد کانون‌ها از مرز یک‌هزار و 400 کانون‌ فرهنگی و هنری عبور کرده است.

سرابی خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به 300 مورد کتابخانه باز در خراسان‌رضوی، ادامه داد: همچنین خراسان‌رضوی بالاترین آمار تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در کشور دارد که به بیش از یک‌هزار و 300 کتابخانه می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌ شده در تمام ابعاد فرهنگی و هنری مقام‌های نخست کشوری را به خراسان‌رضوی اختصاص دهیم، گفت: خراسان‌رضوی در تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در راس کشور قرار دارد و این آمار در بخش رسمی به بیش از 300 هزار نفر می‌رسد.

سرابی افزود: در بعد کیفی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی، کانون‌های فرهنگی و هنری تخصصی مساجد راه‌اندازی شده‎اند، که در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، 28 کانون تخصصی به مجموعه کانون‌های تخصصی خراسان‌رضوی اضافه شده است.

انتهای پیام/70018/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول