اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم خبر داد

برگزاری بیش از 26 هزار ساعت حلقه معرفت در کانون‌های مساجد قم

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: در سال جاری از برگزاری بیش از 26 هزار ساعت حلقه‌های معرفت در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان حمایت شد.

برگزاری بیش از 26 هزار ساعت حلقه معرفت در کانون‌های مساجد قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی در همایش بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که چهارشنبه شب در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت این کانون‌ها پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 280 کانون برادران و 130 کانون خواهران در قم فعال هستند.

وی با بیان اینکه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم 180 باب کتابخانه داریم که یک باب از این تعداد کتابخانه دیجیتال است، گفت: در سال جاری 26 هزار ساعت حلقه معرفت در مساجد برگزار شد و 114 هسته پژوهشی نیز فعالیت کردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم را 30 هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در این کانون‌ها در سال جاری مدیون تلاش‌های 22 هزار نفر از این اعضا است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، استان قم را به عنوان یکی از بهترین‌ها در عرصه کانون‌های فرهنگی و هنری کشور تبدیل کرده است.

روحانی با اشاره به رویکرد علمی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم نیز در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: در سال گذشته رویکرد ما توانمندی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بود و با وجود محدودیت‌هایی که داشتیم توانستیم در این زمینه قدم‌های خوبی برداریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در ادامه به گزارشی از عملکرد سال 91 این دبیرخانه پرداخت و اظهار کرد: برگزاری اردوی راهیان نور با حضور منتخبان، برگزاری اختتامیه نمایشگاه‌های کشوری دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری جلسات آموزش والدین، «هم‌اندیشی جوان، انقلاب، انتظار»، برگزاری اردوی اندیشه آسمانی و تاسیس کانون‌های تخصصی از جمله فعالیت‌های این دبیرخانه است.

وی حلقه‌های معرفت را یکی از برنامه‌های محوری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برشمرد و ابراز داشت: حمایت از برگزاری بیش از 26 هزار ساعت حلقه‌های معرفت در سطح کانون‌های استان از جمله این برنامه‌ها است.

روحانی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های تخصصی در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال چند سهمیه در این خصوص داشتیم و کانون‌های تخصصی جدیدی در استان تاسیس شد.

وی اهمیت جایگاه والدین در نقشه تربیتی نوجوانان و جوانان را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در خصوص آموزش والدین نیز برنامه‌های هدفمند و میدانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام شد و سعی شد این امر با توجه به فرهنگ بومی استان و مناطق مختلف به بهترین شکل صورت گیرد که در این راستا 47 جلسه آموزش با اعزام استاد انجام شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم افزود: اعزام افراد متخصص برای برگزاری پرسش و پاسخ در حوزه‌های معارف، اخلاق و احکام از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری است که در قالب جلسات پرسمان جوان انجام شد.

در پایان این همایش از حجت‌الاسلام اسدی امام جماعت مسجد امام محمد باقر، حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری امام جماعت مسجد امام منتظر، حجت‌الاسلام حسینی امام جماعت مسجد جامع الغدیر کهک، حجت‌الاسلام موسوی امام جماعت مسجد آیت‌الله سیدعبدالوهاب موسوی و حجت‌الاسلام رنجبر امام جماعت مسجد 14 معصوم به عنوان امامان جماعت کانون‌یاور قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از حجت‌الاسلام وافی دبیر مجموعه‌های تربیت محور بنیاد فرهنگی خاتم‌الوصیاء، دلبری شهردار قم و اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عنوان مسئولان مسجدیاور تقدیر و تشکر شد.

تقدیر از برخی از کانون‌های فرهنگی و هنری نمونه و پیشکسوتان کانون‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/78010/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول