اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی باید کارکرد‌های مساجد احیا شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: باید تلاش کنیم تا به مسجد تراز اسلامی برسیم و برای این کار باید کارکرد‌های مساجد را احیا کنیم.

برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی باید کارکرد‌های مساجد احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا جعفری در همایش بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که چهارشنبه شب در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد با اشاره به نحوه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی که دشمن تصمیم به تهاجم فرهنگی برای از بین بردن فرهنگ و ایثار و شهادت گرفت یکی از اقدامات ارزشمند شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به این موضوع و تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بود.

وی با بیان اینکه 20 سال از سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌گذرد، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 15 هزار تشکل فرهنگی منسجم در سراسر کشور به عنوان کانون‌های فرهنگی و هنری تشکیل شده است که هر کدام از این مراکز کانون‌هایی برای مبارزه با دشمن است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه در سالروز تاسیس کانون‌های مساجد مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که سال آینده با سال گذشته متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی و توجه ایشان به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مسئولیت همه انسان‌های حزب‌اللهی سراسر کشور را نسبت به قبل دو چندان کرد.

وی یادآور شد: بر ما مدیران فرهنگی لازم است در برنامه‌ریزی‌های خود رهنمون‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب را به کار بندیم.

جعفری تصریح کرد: وظیفه ما در حوزه فرهنگ این است که با بصیرت‌دهی کانون‌ها، جوانان را آماده ایستادگی روشنفکرانه در برابر فتنه‌های دشمنان و نقش بر آب شدن نقشه‌های آنها کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته‌ای و ساخت موشک قاهر 313 و ماهواره‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های ایران موجب شده است تا غرب در برابر ما در بحث هسته‌ای زانو زند و رویکرد خود را تغییر دهد که این نشانه شکست آنها است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه اظهار داشت: اگر بنا است ما به معنای واقعی در همه زمینه‌ها به ویژه ترویج فرهنگی دینی به جامعه خود مصونیت ببخشیم باید به سراغ مسجد برویم و هیچ راهی جز این نداریم.

وی با اشاره به این سخن امام خمینی که «ما انقلاب کردیم تا مساجد را احیا کنیم» ابراز داشت: هزینه‌های زیادی صرف شد تا این انقلاب که ثمره تلاش 1400 ساله امامان و بزرگان است به ثمر رسید و برای آنکه از آن استفاده صحیح ببریم و به نسل بعدی نیز آن را انتقال دهیم باید به سراغ مساجد برویم.

جعفری پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه سراسری نماز در خصوص مسجد تراز اسلامی را یک منشور دانست و تصریح کرد:‌ باید تلاش کنیم تا به مسجد تراز اسلامی برسیم و برای این کار باید کارکرد‌های مساجد را احیا کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های احیای کارکردهای مساجد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند که در 20 سال گذشته این بحث اثبات شده و رفت و آمد جوانان و تلاش آنها در این کانون‌ها نمایان بوده که این افتخار بزرگی است.

انتهای پیام/78010/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول