اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

مجوز کانون‌های مساجد غیرفعال لغو می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز کانون‌های مساجد غیرفعال در سال آینده لغو می‎شود.

مجوز کانون‌های مساجد غیرفعال لغو می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ اسلامی با کارکردی چندمنظوره به شمار می‌آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است.

وی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرد و امروز هم مسجد در کانون تحولات بیداری اسلامی منطقه قرار دارد.

گنجی با بیان اینکه کانون‌های مساجد دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی هستند، تصریح کرد: کانون‌های مساجد از ظرفیت و پتاسیل بالایی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری برخوردارند که باید به صورت جدی از آن استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کانون‌های مساجد یک نهاد مردمی به شمار می‎رود، گفت: کانون‌های مساجد از سوی مردم اداره می‎شوند و همین امر باعث می‎شود تا افراد بسیاری به این کانون‌ها جذب شوند.

گنجی با اشاره به اهداف شکل‌گیری کانون‌های مساجد، اظهار داشت: هدف از ایجاد این کانون‌ها، افزایش آگاهی و بصیرت جوانان در زمینه‌های مختلف دینی و فرهنگی و همچنین فراهم کردن محیطی شاد و با نشاط برای آنها است.

وی از ارتقای کیفی کانون‌های مساجد این استان خبر داد و افزود: آموزش نیروی انسانی و غنابخشی به محتوای برنامه‌ها از مهمترین برنامه‌هایی که در همین راستا در سال آینده به نحو جدی پیگیری می‎شود.

گنجی ادامه داد: در همین راستا اتاق فکر نیز در مرکز استان تشکیل می‎شود تا در ارتقای کیفی برنامه‌ها بتواند دبیرخانه را یاری دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از نظارت و ارزیابی جدی بر کانون‌های مساجد این استان در سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام می‌گیرد مجوز کانون‌های غیرفعال لغو می‎شود.

انتهای پیام/68004/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول