اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

مسئولان و امامان جماعات مساجد کانون یاور تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در همایش سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از مسئولان و امامان جماعات مساجد کانون ‌یاور تقدیر شد.

مسئولان و امامان جماعات مساجد کانون یاور تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش بیستمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارشنبه شب با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و حجت‌الاسلام روحانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد.

* کانون‌های مساجد مراکز مبارزه با دشمن هستند

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این همایش با اشاره به نحوه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی که دشمن تصمیم به تهاجم فرهنگی برای از بین بردن فرهنگ و ایثار و شهادت گرفت یکی از اقدامات ارزشمند شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به این موضوع و تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بود.

وی با بیان اینکه 20 سال از سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌گذرد، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 15 هزار تشکل فرهنگی منسجم در سراسر کشور به عنوان کانون‌های فرهنگی و هنری تشکیل شده است که هر کدام از این مراکز کانون‌هایی برای مبارزه با دشمن هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ادامه اظهار داشت: اگر بنا است ما به معنای واقعی در همه زمینه‌ها به ویژه ترویج فرهنگی دینی به جامعه خود مصونیت ببخشیم باید به سراغ مسجد برویم و هیچ راهی جز این نداریم.

* قوام مسجد به برنامه‌های اصولی است

رئیس ستاد اقامه نماز نیز در این همایش با بیان اینکه نخستین کار خدا و پیامبر و وظیفه ابراهیم و اسماعیل با مسجد بود، قوام مسجد را به برنامه‌های آن دانست و گفت: برنامه‌هایی که در مساجد اجرا می‌شود اصولی دارد که باید این اصول کاملا رعایت شود.

وی به برخی از اصول برنامه‌های مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در برنامه‌های مساجد تا واجب است سراغ مستحب نروید و کارهای مورد نیاز را انجام دهید؛ گاهی در مساجد کارهایی انجام می‌شود که وجود خارجی ندارد.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه برنامه‌های مسجد باید مختصر باشد گفت: بین دو نماز گروگانگیری نکنید؛ حتی خدا به انسان در نماز هم آزادی داده و می‌تواند رکعت نخست نماز را اقتدا کند و رکعت دوم قصد فرادا کند.

وی تصریح کرد: با بچه‌ها درباره برنامه‌های مسجد مشورت کنید؛ برنامه‌ها را مختصر و بدون گروگانگیری و با محوریت قرآن اجرا کنید.

* برگزاری 26 هزار ساعت حلقه معرفت در کانون‌های مساجد قم

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم نیز در این همایش به ارائه گزارشی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 280 کانون برادران و 130 کانون خواهران در قم فعال هستند.

حجت‌الاسلام سعید روحانی تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، استان قم را به عنوان یکی از بهترین‌های کانون‌های فرهنگی و هنری کشور تبدیل کرده است.

* تقدیر از مسئولان و ائمه جماعات کانون یاور استان قم

در پایان این همایش از حجت‌الاسلام اسدی امام جماعت مسجد امام محمد باقر، حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری امام جماعت مسجد امام منتظر، حجت‌الاسلام حسینی امام جماعت مسجد جامع الغدیر کهک، حجت‌الاسلام موسوی امام جماعت مسجد آیت‌الله سید عبدالوهاب موسوی و حجت‌الاسلام رنجبر امام جماعت مسجد 14 معصوم به عنوان امامان جماعات کانون‌ یاور قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از حجت‌الاسلام وافی دبیر مجموعه‌های تربیت محور بنیاد فرهنگی خاتم‌الوصیاء، دلبری شهردار قم و اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مسئولان مسجد یاور تقدیر و تشکر شد.

تقدیر از برخی از کانون‌های فرهنگی و هنری نمونه و پیشکسوتان کانون‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/78010/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول