اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش سرانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی در سال 92

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی گفت: سرانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در سال 91، پانصد هزار تومان بوده است، در سال 92 افزایش پیدا می‌کند.

افزایش سرانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین عبداللهی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اصحاب رسانه و در آستانه بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی اظهار کرد: مساجد تاثیر به‌سزایی در خط‌ و مشی افکار و اعتقادات مردم دارد و بر فرهنگ عمومی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بستر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، کتاب و کتاب‌خوانی و دیگر مسائل فرهنگی و هنری است.

عبداللهی بیان کرد: مهمترین رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ترویج اندیشه‌های اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ مساجد است که می‌تواند بهترین جایگاه برای تعیین و ساماندهی تفکر مردم و اهالی مسجد باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی عنوان کرد: خراسان‌رضوی حدود یک‌هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد نخستین استان کشور در تعداد و آمار کانون‌های مساجد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بچه‌های مسجدی با هدف تحرک و پویایی بیشتر در کانون فرهنگی و هنری مساجد برگزار شده است، بیان کرد: ایجاد یک حرکت مستمر فرهنگی در جهت بصیرت‌افزایی فرهنگی مساجد، ایجاد جریان فرهنگی و هنری در مساجد، شناسایی کانون‌های فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف جشنواره بچه‌های مسجد است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بخش‌های جشنواره بچه‌های مسجد شامل همایش‌های عمومی، مسابقات هنری، تهیه و انتشار ویژه‌برنامه و بروشور، شب شعر، برگزاری نشست‌های صمیمی، مسابقات قرآنی، ‌برپایی جشنواره، مسابقات کتابخوانی، ایستگاه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه، محافل قرآنی و تولید سرود است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 250 اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری بچه‌های مسجد ارسال شده است که در قالب‌های مختلف شامل،‌ یکصد و 40 اثر در بخش تولیدات رسانه‌ای، 60 اثر در بخش تولیدات فرهنگی، 300 اثر در بخش تولیدات هنری و حدود 750 اثر در بخش ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: شهرستان‌های برتر در جشنواره فرهنگی و هنری بچه‌های مسجد شامل، نیشابور، سرخس، مشهد، تربت‌جام و سبزوار است و همچنین از لحاظ آثار ارسال شده و شرکت در جشنواره شهرستان‌های مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره بچه‌های مسجدی، عنوان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری جشنواره بچه‌های مسجد روز پنجشنبه همزمان با سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان‌رضوی برگزار می‌شود و از 15 برگزیده جشنواره تقدیر می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: همچنین در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از یکصد و 90 مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد تقدیر می‌شود.

وی در خصوص اعتبارات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد: اعتبارات به سه نحوه به کانون‌های فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد، نخست در ابتدای تاسیس کانون، اقلام و لوازم اداری و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت اهدا می‌شود، در مرحله دوم سرانه کانون است، که در سال 91 ، پانصد هزار تومان بوده است که مقرر شده در سال 92 این میزان افزایش پیدا می‌کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان‌رضوی ادامه داد: از مجموع یک‌هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خراسان‌رضوی، حدود هشتصد و 70 کانون در روستا‌ها مشغول فعالیت‌ هستند که 60درصد کانون‌های مساجد استان را تشکیل می‌دهد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مشهد حدود دویست و 97 کانون است که یکصد و 14 کانون در روستا‌های اطراف مشهد فعالیت می‌کنند و نشان از اهمیت روستاها در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارد.

انتهای پیام/7018/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول