اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار‌ شهرستان انار:

کانون‌های فرهنگی‌ نقش مؤثری در رونق مساجد دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان انار گفت:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مؤثری در فعال ‌شدن این اماکن مذهبی داشته‌اند.

کانون‌های فرهنگی‌ نقش مؤثری در رونق مساجد دارند

غلامعلی موحدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بیستمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مسجد در فرهنگ اسلامی از جایگاهی مهم و رفیع برخوردار است به نحوی که در قرآن کریم واژه مسجد جمعاً 28 بار ذکر شده است.

وی بیان داشت: همچنین قرآن کریم در آیات متعدد به نقش مهم و حیاتی مساجد در ترویج خدا‌پرستی و محلی برای گسترش فرهنگ اصیل اسلامی اشاره کرده است.  

وی افزود: در این بین با توجه به تلاش استکبار برای کم‌رنگ‌کردن نقش مساجد پس از انقلاب‌، تشکیل کانون‌های مساجد به رونق مساجد کمک کرده است.

موحدی‌نیا تصریح کرد: امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی سازمان یافته تلقی می‌شوند تا جایی که این کانون‌ها با توجه به پراکندگی و گستردگی فراوان، توانسته‌اند در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مؤثری در فعال ‌شدن مساجد داشته‌اند، زیرا مسجد فقط برای برگزاری مراسم نیست همچنان که در صدر اسلام نیز مسجد کارکرد فرهنگی و دینی داشته است. 

موحدی‌نیا ابراز داشت: با توجه به انس نسل جوان با مسجد که از طریق ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری این ثمره ارزشمند به دست می‌آید، هر چه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری بیشتر شود، حضور نسل جوان هم بیشتر شده و بر صفوف نماز افزوده می‌شود. 

وی گفت: ‌با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نوع شیوه رفتاری با جوانان‌ می‌توان به تاثیرگذاری و ضرورت این مراکز پی برد.

موحدی‌نیا عنوان کرد: امیدوارم با حمایت‌ها و تعاملی که دیگر دستگاه‌ها با این مراکز دارند، بتوان هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان را به ارزش‌های اخلاقی وصل کرد.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول