اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌کانون‌های مساجد کشور‌:

تعداد کانون‌های مساجد کشور ‌به 22 هزار باب افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: ‌تلاش داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد کانون‌های مساجد کشور را‌ به 22 هزار باب افزایش دهیم.

تعداد کانون‌های مساجد کشور ‌به 22 هزار باب افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالحسین آل‌محمد بعداز ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است و امید می‎رود تا پایان امسال این تعداد به 16 هزار باب کانون افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین تلاش ما براین است تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد کانون‌های مساجد کشور را  به 22 هزار باب افزایش دهیم.

آل‌محمد، تعداد کانون‌های تخصصی مساجد را 617 باب برشمرد و گفت: با تخصصی کردن کانون‌ها در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف می‌توان شاهد تاثیر بیش از پیش اقدامات این مراکز در جامعه باشیم.

وی از فعالیت 10 هزار کتابخانه مخزن‌دار و باز در شبستان مساجد کشور خبر داد و افزود: هرساله برای تجهیز و ‌به روزرسانی این کتابخانه‌ها، کتاب و اقلام فرهنگی ارسال می‎شود.

معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، چاپ نشریات تجربی را از مهمترین برنامه‌های این ستاد برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار نشریه از سوی کانون‌های مساجد منتشر می‎شود.

آل‌محمد ادامه داد: برگزاری طرح تفسیر کوتاه در 7 هزار مسجد و طرح تلاوت نور در 28 هزار مسجد، برگزاری جشنواره سرود رضوی، راه‌اندازی پورتال‌های روستایی، کتابت قرآن کریم، استقرار خبرگزاری شبستان در مراکز استان‌ها، برگزاری مسابقات قرآن و برپایی نمایشگاه‌های متعدد از دیگر برنامه‌ها و اقدامات ستاد است.

وی خاطرنشان کرد: اعطای مجوز فعالیت به 90 کانون مصلی، 720 واحد خانه نور، 176 خانه فرهنگ دیجیتال مساجد، 32 کتابخانه دیجیتال و تشکیل یک هزار و 200 هسته پژوهشی از دیگر فعالیت‌های ستاد عالی تاکنون بوده است.

آل‌محمد با بیان اینکه طرح چهره به چهره در 26 استان کشور اجرا می‎شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در سال آینده با تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی این طرح در تمام استان‌ها اجرا شود.

معاون پشتیبانی و استان‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان همواره بر هماهنگی و انسجام دستگاه‌های فرهنگی در تقویت کانون‌های مساجد تاکید داشته‌اند.

آل‌محمد وضعیت کانون‌های مساجد فعال در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شرایط فعلی مطلوب است اما انتظار می‎رود از ظرفیت‌های موجود در کانون‌ها و مساجد این استان بیش از پیش بهره گرفته شود.

انتهای پیام/68004/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول