اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده

100 کانون فرهنگی و هنری به کانون‌های مساجد کردستان افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از افزاش 100 کانون فرهنگی دیگر به مساجد استان در سال آینده خبر داد.

100 کانون فرهنگی و هنری به کانون‌های مساجد کردستان افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامل گلباغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 193 روستای استان تمام فعالی‌های قرآنی توسط هیئت امنای مساجد و مردم انجام می‌شود.

وی از تفکیک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 300 کتابخانه در سطح مساجد استان وجود دارد که از این تعداد 22 کانون به کتابخانه ویژه و تخصصی تبدیل شده است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به فعالیت مرکز دیجیتالی فعالیت قرآنی در یاسوکند بیجار، اضافه کرد: در این مرکز بیش از 5 میلیون جلد کتاب به صورت تخصصی وجود دارد و حداقل اعتبار صرف شده برای آن 10 میلیون تومان بوده است.

گلباغی مهم‌ترین کارکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: در هر کانون در طول سال دو کلاس برگزار می‌شود و کلاس‌های قرآن و احکام تحت نظر امام جماعت برگزار می‌شود.

وی به وجود 2 هزار و 94 مسجد و 3 هزار مکان مذهبی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 21 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر کانون اشراق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و کانون معلم در دانشگاه فرهنگیان سنندج ایجاد شده است.

گلباغی عنوان کرد: بر اساس قانون در برنامه پنج ساله پنجم توسعه باید 25 درصد مساجد استان تحت پوشش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد که در سال 90 تعداد 63 کانون پیش‌بینی شد که این رقم در سال‌جاری به سهمیه ایجاد 43 کانون فرهنگی رسید و در سال آینده تأسیس 100 کانون دیگر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در هر کانون فرهنگی در مساجد در طول سال به صورت مستمر دو کلاس قرآن و معارف اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعتبار تخصص یافته و اولیه برای ایجاد هر کانون فرهنگی 4 میلیون ریال است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به فعالیت 14 کانون نور برای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در مساجد استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های قروه و بیجار مجتمع‌های دیجیتالی راه‌اندازی شده است.

گلباغی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق دورافتاده و روستاهای محروم و مرزی کردستان ایفا می‌کنند، افزود: نهادینه کردن آموزه‌های دینی و مبانی قرآنی در بین نسل جوان جامعه و تلاش برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف به عنوان سلاحی مهم در برابر توطئه‌های گسترده دشمنان اسلام بسیار کارساز است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای ایجاد هر کانون تخصصی 6 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/79005/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول