اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

برقراری عدالت برجستگی قوه قضاییه است / رئیس جمهور دهه سوم اردیبهشت در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ مهمترین برجستگی دستگاه قضایی کشور ما تلاش برای برقراری عدالت است که در این زمینه به نظر می‌رسد در سه دهه گذشته حرکت‌های کار‌آمد و موثری صورت گرفته است.

برقراری عدالت برجستگی قوه قضاییه است / رئیس جمهور دهه سوم اردیبهشت در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: امروز قوه قضاییه در خدمت همه مردم است و وظیفه آن نیز برقراری عدالتی است تا مردم با احساس امنیت و آرامش در صورت داشتن شکوائیه‌ای بدون متکی به رابطه یا ضابطه خاص بتواند اقامه عدل کند.

وی خاطرنشان کرد: برای قوه قضاییه ملاک نیست که شاکی و شکایت‌کننده چه کسی باشد بلکه ملاک برای قوه قضاییه برقراری عدالت و صدور حکم بر اساس این مبانی است.

استاندار اردبیل یادآور شد: اگر یک شهروند عادی نیز از مسئولی بلند پایه شاکی باشد وظیفه دستگاه قضایی رسیدگی به آن است و ضرورت دارد احترام هر دو نفر حفظ شده و در شان قانون افراد احضار شده و توضیحات خود را ارائه کنند.

نیکزاد گفت: در هیچ جای دنیا کشوری را سراغ نداریم که همه مسئولان و عموم مردم در برابر قانون یکسان بوده و رسیدگی به تخلفات نیز بر اساس مولفه عدالت صورت گیرد.

این مسئول این دستاورد عظیم را حاصل خون شهیدان و ایستادگی این ملت توصیف کرد و بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی قوه قضاییه امروز در خدمت آحاد مردم است و ما از راه‌اندازی شعبه دیوان عدالت اداری خوشحال هستیم که رسیدگی به شکایات مردمی تسهیل می‌شود.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: امیدواریم راه‌اندازی این شعبه در کنار تسهیل‌گر بودن خدمات به مردم در برقراری عدالت نیز راهگشا باشد.

2000 پروژه در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجستگی استان در ولایت‌پذیری و تقدیم 3 هزار و 400 شهید والامقام و صدها ایثارگر و رزمنده جان برکف ابراز داشت: این استان دارای دو پتانسیل اصلی به عنوان محور اصلی توسعه است که از آن می‌توان به عنوان کشاورزی و گردشگری یاد کرد.

وی به اقدامات خوب انجام شده در سال‌های اخیر برای به ثمر نشستن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های این استان داشتن منابع آب و خاک غنی و حاصلخیز است که می‌تواند کشاورزی ما را جلوه‌ای ممتاز ببخشد.

استاندار اردبیل تاکید کرد: با حمایت دولت خدمتگزار 132 میلیارد تومان اعتبار در سرفصل‌های مختلف برای توسعه بخش کشاورزی مصوب شده و این طرح‌ها در مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت هستند که نیمی از این تسهیلات نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

نیکزاد وجود قله زیبای سبلان، جنگل‌ها و مناطق بکر و طبیعی به همراه وجود 80 آبگرم در نقاط مختلف این استان را یک ظرفیت ممتاز در حوزه گردشگری توصیف کرد و یادآور شد: در این حوزه نیز 2 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در زیر‌ساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری شده است.

انتخاب پیمانکار برای ریل‌گذاری راه‌آهن

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان ورود 10 میلیون گردشگر را یک ظرفیت ممتاز توصیف کرد و افزود: با تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه که هم‌اکنون پیشرفت 60 درصدی دارد انتظار می‌رود صنعت گردشگری رونق مضاعف پیدا کند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: پیمانکاری نصب و ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل انجام شده و تا چند روز آینده عملیات ریل‌گذاری آغاز می‌شود.

وی امتداد این پروژه را تا پارس‌آباد با هدف رونق گردشگری و کشاورزی ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما در بحث حمل و نقل هوایی نیز ظرفیتی ممتاز داریم به طوری که نصب دستگاه ناوبری پیشرفته در فرودگاه اردبیل و همچنین تعریض و تطویل فرودگاه پارس‌آباد با هزینه‌کرد 2 میلیارد و 700 میلیون تومان سبب خواهد شد تا هواپیماهای بدون ملخ قابلیت نشستن و برخاستن داشته باشند.

استاندار اردبیل یادآور شد: از این فرودگاه می‌توان در توسعه بخش گردشگری، صادرات محصولات زراعی و باغی و همچنین برقراری پرواز مشهد، عتبات عالیات و خارج از کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از در حال اجرا بودن 2 هزار پروژه نیمه تمام در استان خبر داد و اذعان داشت: بخشی از این پروژه‌ها دهه سوم اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/62004/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول